تولید ۵ هزار تن ماهی در آذربایجان‌شرقی / مصرف سرانه ماهی به ۵٫۵ کیلوگرم رسید
تولید ۵ هزار تن ماهی در آذربایجان‌شرقی / مصرف سرانه ماهی به ۵٫۵ کیلوگرم رسید

محمد صمدزاده ظهر امروز در نخستین جشنواره طبخ ماهی در مراغه در تالار شهید بهشتی مراغه هدف از برگزاری این جشنواره را افزایش آگاهی‌های عمومی مردم و افزایش مصرف ماهی در خانواده‌ها اعلام کرد. وی با بیان اینکه این جشنواره از ابتدای سال در هفت شهر استان برگزار شده است، افزود: تا پایان سال نیز […]

محمد صمدزاده ظهر امروز در نخستین جشنواره طبخ ماهی در مراغه در تالار شهید بهشتی مراغه هدف از برگزاری این جشنواره را افزایش آگاهی‌های عمومی مردم و افزایش مصرف ماهی در خانواده‌ها اعلام کرد.

وی با بیان اینکه این جشنواره از ابتدای سال در هفت شهر استان برگزار شده است، افزود: تا پایان سال نیز در ۱۴ شهر دیگر برگزار می‌شود.

صمدزاده گفت: سرانه مصرف ماهی در استان از ۱۰۰ گرم در سال هفتاد و سه به ۵٫۵ کیلوگرم در سال‌جاری افزایش یافته است.

مدیرکل شیلات آذربایجان‌شرقی، میزان تولید ماهی در استان را پنج هزار تن اعلام کرد و افزود: این میزان ماهی در ۴۰۰ مزرعه و استخر تولید می‌شود.

وی وسعت استخرهای پرورش ماهی در استان را هفت هزار و ۵۰۰ هکتار اعلام کرد و گفت: مراغه با تولید ۸۱۰ تن ماهی قزل‌آلا مقام اول تولید این نوع ماهی در استان را دارد.

جواد نریمانی افزود: امسال یک میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه بچه ماهی در استخرهای دو منظوره کشاورزی مراغه رهاسازی شده است.

اجرای سخنرانی با موضوع نقش آبزیان در سلامت جامعه، نحوه شناسایی و خرید ماهی سالم و وضعیت تولید ماهی در مراغه از دیگر برنامه‌های این جشنواره بود.