عقد قرارداد ۵ میلیارد دلاری سرمایه‌گذاری خارجی در آذربایجان‌شرقی
عقد قرارداد ۵ میلیارد دلاری سرمایه‌گذاری خارجی در آذربایجان‌شرقی

اسماعیل جبارزاده در نشست مشترکی با نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، آخرین وضعیت مهم‌ترین مسایل استانی را بررسی و بر تعامل مدیریت اجرایی استان با نمایندگان مردم در مجلس، از دغدغه نمایندگان مجلس نسبت به شرایط پس از تحریم قدردانی کرد و افزود: زمینه برای حضور هیئت‌های خارجی در استان فراهم است و […]

dfgاسماعیل جبارزاده در نشست مشترکی با نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، آخرین وضعیت مهم‌ترین مسایل استانی را بررسی و بر تعامل مدیریت اجرایی استان با نمایندگان مردم در مجلس، از دغدغه نمایندگان مجلس نسبت به شرایط پس از تحریم قدردانی کرد و افزود: زمینه برای حضور هیئت‌های خارجی در استان فراهم است و تا امروز نیز اکثر هیئت‌هایی که به کشورمان آمده‌اند از استان آذربایجان شرقی هم بازدید کرده‌اند.

وی با بیان اینکه آنچه در رفت و آمد هیئت‌های اقتصادی مهم است نتیجه‌بخش بودن آنهاست، افزود: خوشبختانه آذربایجان‌شرقی در بحث جذب سرمایه‌گذاری خارجی عملکرد مناسبی داشته و در سال جاری برای پنج میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی عقد قرارداد کرده است.

جبارزاده تصریح کرد: در بحث سرمایه‌گذاری خارجی هیچ محدودیتی نداریم، در عین حال بنا نداریم فضای رقابت بین سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی ایجاد کنیم، بلکه به دنبال سرمایه‌گذاری‌هایی هستیم که بتواند نیازهای استان را رفع کند.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه سند تدبیر و توسعه استان با تعامل نمایندگان مجلس تدوین شده است، افزود: این سند بر اساس واقعیت‌های استان و به روش علمی تدوین شده و ۷۰ درصد از منابع مورد نیاز آن متکی به بخش خصوصی است.

وی خاطرنشان کرد: اولویت‌های استان در این سند کاملا مشخص شده و امروز هر سرمایه‌گذاری که به استان وارد شود می‌تواند بر اساس پروژه‌های تعریف شده به فعالیت بپردازد.

جبارزاده در ادامه خواستار افزایش اختیارات شورای برنامه‌ریزی استان شد و گفت: ۶۰ درصد از اعتبارات استانی عملا از اختیار شورای برنامه‌ریزی استان خارج است و به تبع آن در شهرستان‌ها نیز امکان تصمیم‌گیری در مورد طرح‌ها شدیدا محدود شده است.

وی افزود: متاسفانه دستگاه‌های ملی علاقه زیادی به تمرکزگرایی دارند، در حالی که استان‌ها بهتر می‌توانند در مورد مسایل مربوط به خود تصمیم‌گیری کنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به انتخابات اسفند ماه سال جاری، اظهار کرد: هدف ما صیانت از رای مردم است و مطلقا در طرفداری یا تخریب هیچ گروه یا فردی وارد نخواهیم شد.

وی تصریح کرد: اظهارنظرهایی که از قول بنده یا معاونان استانداری در خصوص طرفداری از فرد خاصی یا توصیه به افرادی برای شرکت در انتخابات می‌شود کذب است.

جبارزاده همچنین پیگیری نمایندگان استان را در خصوص طرح‌های معدنی مس و نفلین‌سینیت، پروژه‌های راه‌سازی و آبرسانی، اجرای مصوبات سفر استانی و تخصیص اعتبارات عمرانی استان خواستار شد.

وی با تاکید بر آمادگی مدیریت استان برای تعامل با نمایندگان مردم در مجلس، گفت: این نشست‌ها می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر تسریع در حل مسائل و مشکلات استان داشته باشد.