اشتغال ۴۶۰۰ نفر در ۲۰۰ واحد کباب‌پزی بناب/عرضه روزانه ۷ هزار پرس کباب با ۱۰ تن گوشت
اشتغال ۴۶۰۰ نفر در ۲۰۰ واحد کباب‌پزی بناب/عرضه روزانه ۷ هزار پرس کباب با ۱۰ تن گوشت

ولی الله فرج‌اللهی بعد از ظهر امروز در نخستین جشنواره ملی «کباب بناب» که با حضور مسعود سلطانی‌فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جمعی از مسئولان کشوری و  استانی برگزار شد، با ارائه گزارشی از سیمای شهرستان بناب اظهار داشت: این شهرستان سالانه با صدور بیش از […]

sdfولی الله فرج‌اللهی بعد از ظهر امروز در نخستین جشنواره ملی «کباب بناب» که با حضور مسعود سلطانی‌فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جمعی از مسئولان کشوری و  استانی برگزار شد، با ارائه گزارشی از سیمای شهرستان بناب اظهار داشت: این شهرستان سالانه با صدور بیش از ۳۰ هزار تن انواع محصولات به خارج از کشور بعد از تبریز مقام نخست صادرات را در استان آذربایجان‌شرقی به خود اختصاص داده است.
وی با ارائه گزارشی از نحوه ثبت «کباب بناب» جزو فهرست آثار ملی کشور افزود: امروز کباب بناب به عنوان هویت و شناسنامه این شهرستان است.
رئیس ستاد نخستین جشنواره کباب بناب افزود: با توجه به اینکه در سال‌های اخیر رفته رفته کباب بناب و استفاده از نام آن می‌رفت که مورد سوءاستفاده قرار گیرد، از این رو مسئولان شهرستان تلاش کردند تا با کمک مسئولان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با ثبت آن در فهرست آثار ملی برند کباب بناب را برای همیشه به نام بناب به ثبت برسانند.
فرج اللهی تصریح کرد: شهرستان بناب در کل کشور و حتی سایر کشورهای دنیا با برند «کباب بناب» مطرح است که ظرفیت‌های فراوانی برای جذب گردشگر دارد.
وی بیان کرد: هم اکنون بیش از ۲۰۰ واحد کباب‌پزی در بناب مشغول فعالیت هستند که برای ۶۰۰ نفر به طور مستقیم و ۴ هزار نفر غیرمستقیم شغل ایجاد کرده است.
فرماندار شهرستان بناب تصریح کرد: روزانه ۱۰ تن گوشت در قالب ۷ هزار پرس کباب به مشتریان عرضه می‌شود.
فرج اللهی خاطرنشان کرد: امیدواریم با رویکرد جدید و استفاده از کباب اصیل بناب بیش از پیش نام و آوازه کباب بناب در کشور و خارج از کشور مطرح شود.