۵۰ درصد اعتبارات سفر استانی هیات دولت ابلاغ شد
۵۰ درصد اعتبارات سفر استانی هیات دولت ابلاغ شد

اسماعیل جبارزاده روز پنجشنبه در چهارمین جلسه شورای اداری استان در سالجاری، افزود: بر این اساس نیمی از اعتبارات مورد نیاز طرح های مهم و بزرگی همچون بزرگراه تبریز – اهر، راه آهن میانه – تبریز، باند دوم جاده بستان آباد – سراب، جاده صوفیان – سلماس، شبکه آبیاری گرمی چای، تصفیه خانه های جلفا […]

yhاسماعیل جبارزاده روز پنجشنبه در چهارمین جلسه شورای اداری استان در سالجاری، افزود: بر این اساس نیمی از اعتبارات مورد نیاز طرح های مهم و بزرگی همچون بزرگراه تبریز – اهر، راه آهن میانه – تبریز، باند دوم جاده بستان آباد – سراب، جاده صوفیان – سلماس، شبکه آبیاری گرمی چای، تصفیه خانه های جلفا به همراه ۱۷ طرح فاضلاب در سطح استان، قطار شهری تبریز، مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) تبریز، تکمیل ورزشگاه مراغه، توسعه دانشکده داروسازی تبریز و ساخت و تجهیز برخی از بیمارستان ها و مراکز درمانی در شهرستان ها ابلاغ شده است.
وی ، تامین نقدینگی برای صنایع و واحدهای تولیدی آذربایجان شرقی را از دیگر مصوبات محقق شده سفر استانی هیات دولت عنوان و اظهار کرد : بر این اساس ۳۰ هزار میلیارد ریال برای تخصیص به بخش غیردولتی و صنعت و تولید استان از طریق سیستم بانکی تعلق می گیرد.
جبارزاده گفت : این مصوبه یکی از دستاوردهای بسیار مهم و تعیین کننده دولت به استان است که صاحبان صنایع باید با ارایه لیست طرح های خود در سریع ترین زمان ممکن زمینه های لازم را برای دریافت این اعتبارات خوب فراهم کنند.
وی اضافه کرد : با تکمیل لیست طرح های صنعتی استان و ارایه آن به بانک مرکزی بلافاصله با ابلاغ به بانک های عامل تسهیلات یاد شده به صنعت استان تزریق می شود که دراین رابطه همکاری و تعامل بین دستگاه های اجرایی و اتاق بازرگانی و خانه صنعت و معدن بسیار ضروری است.
جبارزاده با بیان تاکید بر اینکه صاحبان صنایع و تولیدکنندگان استان باید ظرف مدت حداکثر یک ماه لیست طرح های مورد نظر برای استفاده از اعتبارات فوق را تهیه کنند، اظهار کرد : اگر این اعتبارات به خوبی مدیریت و درست مصرف شود شاهد تحولات خوب و چشم گیری در وضعیت اقتصادی استان خواهیم بود.
تعیین تکلیف پروژه های پروژه های نیمه تمام یکی از محورهای مهم سخنان استاندار آذربایجان شرقی در شورای اداری امروز بود که طی آن بر هماهنگی دستگاه های اجرایی برای واگذاری چنین طرح هایی به بخش های غیر دولتی تاکید شد.
جبارزاده گفت : در حال حاضر بسیاری از دستگاه های اجرایی با دغدغه و چالشی به نام اتمام پروژه های نیمه تمام مواجه هستند که لازم است مقدمات لازم برای ارایه این طرح ها که اغلب نیز با پیشرفت های فیزیکی پایینی برخوردارند، به بخش خصوصی ایجاد شود.
وی افزود: هم اکنون تعداد ۳۶ عنوان طرح نیمه تمام با پیشرفت های فیزیکی بین ۲۰ تا ۳۰ درصد که پیشینه برخی از آنها بیش از هشت سال می باشد، در آذربایجان شرقی فهرست بندی شده است که می توان به بخش خصوصی واگذار کرد.
جبارزاده، سیلوی ۱۲ هزار تنی ملکان، مجتمع های دامپروری تبریز، مرند و سراب، مجتمع گلخانه ای عجب شیر، سالن های ورزشی تبریز، اهر، سهند، مجتمع های فرهنگی و هنری شهرهای آذرشهر و سهند، بیمارستان عجب شیر و مرکز بهداشتی و درمانی تعدادی از شهرها از جمله طرح های آماده واگذاری به بخش خصوصی است.
وی از تمامی دستگاه های اجرایی استان خواست تا با تهیه لیست پروژه های نیمه تمام خود برای ارایه به بخش های غیردولتی، دولت را درکاهش هزینه های خود یاری دهند زیرا که باقی ماندن این طرح ها هیچ فایده و لطفی برای دولت ندارد.
جبارزاده با بیان اینکه تصمیم فوق تاکید دولت تدبیر و امید است، یادآور شد : اگر دستگاه های در ارایه لیست این طرح های رغبتی نشان ندهد از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی اقدامات لازم به عمل می آید.
وی، بحرانی شدن مساله آب دراستان را یکی دیگر از محورهای سخنان خود قرار داد و دستور راه اندازی و ایجاد ‘ کمیته صیانت از آب و بهره وری از آب ‘ در آذربایجان شرقی را صادر کرد.
وی اظهار کرد : در این کمیته با محوریت معاونت عمرانی باید تصمیمات موثر و متناسبی برای کاهش مصرف آب و مساله مهم صرفه جوئی اتخاذ شود، زیرا که اگر مصرف آب در تبریز مدریتی نشود به طور قطع امسال و در ماه های آینده نیز با بحران های مختلفی مواجه خواهیم شد.
جبارزاده با اشاره به مصرف ۹۰ درصد منایع آبی استان از سوی بخش کشاورزی، تاکید کرد : باید دراین بخش نسبت به مصرف بهینه آن در اراضی کشاورزی و باغی اقدامات و گام های خوب و موثری در قالب فناوری های جدید برداشته شود.
وی از رسانه های جمعی به ویژه خبرگزاری ایرنا و صدا و سیمای استان درخواست کرد تا با فرهنگ سازی و تهیه و تولید اخبار و گزارش های مختلف و متنوع مردم نسبت به عمق خطرات ناشی از کمبود آب در استان آگاه کنند ، زیرا که بی توجهی فرهنگی دراین زمینه با خسارت های بسیار گران بهائی مواجه خواهد شد.
به گزارش ایرنا، درابتدای نشست شورای اداری آذربایجان شرقی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار نیز با اشاره به موفقیت های هسته ای ایران، گفت : این موفقیت ها با رهبری خردمندانه و حکیمانه مقام رهبری و تلاش های خستگی ناپذیر تیم هسته ای حاصل شد که امیدواریم این توافق منجر به ثمرات ارزشمند برای ملت و نظام اسلامی شود.
علی نواداد ، دغدغه اصلی مسئولان را دوران پس از تحریم دانست و افزود : دولت تدبیر و امید در این زمینه نیز برنامه ریزی های اساسی و کارآمدی آماده کرده است.
در پایان نشست شورای اداری آذربایجان شرقی ، مدیران و روسای جدید سازمان ها و ادارات دولتی از جمله خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان شرقی، مدیریت درمان، اوقاف و امور خیریه، دادگستری، خانه صنعت و معدن، اتاق بازرگانی، غله و خدمات بازرگانی منطقه هشت، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دانشگاه آزاد اسلامی تبریز، تامین اجتماعی، مدیریت شعب بانک سپه و امور بانوان استانداری معرفی شدند.