بدهی ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان تامین اجتماعی
بدهی ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان تامین اجتماعی

در این همایش که در اتاق بازرگانی تبریز ترتیب یافته بود، «صمد حسن زاده» رئیس اتاق تبریز با بیان اینکه صنعتگران و تولیدکنندگان ما تا امروز با کمترین امکانات کشور را به نقطه رسانده اند، گفت: ما نیاز داریم که صنایع کشور نوسازی شود تا بهره وری کارخانه ها افزایش و قیمت تمام شده محصولات […]

dfدر این همایش که در اتاق بازرگانی تبریز ترتیب یافته بود، «صمد حسن زاده» رئیس اتاق تبریز با بیان اینکه صنعتگران و تولیدکنندگان ما تا امروز با کمترین امکانات کشور را به نقطه رسانده اند، گفت: ما نیاز داریم که صنایع کشور نوسازی شود تا بهره وری کارخانه ها افزایش و قیمت تمام شده محصولات برای رقابت بهتر در بازارهای جهانی کاهش پیدا کند.

وی با ابراز امیدواری به ایجاد پیشرفته ایی در این زمینه، گفت: امیدوارم مسئولین دست به دست هم بدهند و با اصلاح سیاست های دولت در این زمینه شاهد رشد و گسترش بخش صنعت و تولید باشیم.

رئیس اتاق تبریز به سخنان اخیر رئیس جمهور روحانی در خصوص جلوگیری از واردات بی رویه پس از رفع تحریم ها اشاره کرد و گفت: یقیناً باید مدیریت محکمی برای پس از تحریم ها اعمال شود تا بخش تولید کشور بیش از این آسیب نبیند. واردات پس از تحریم باید در جهت تقویت تولید و استحکام زیرساخت های ان باشد.

وی در پایان به معضل قاچاق کالا اشاره نمود و گفت: یک همت بزرگ می طلبد تا معضل قاچاق کالا که هم به تولیدکننده داخلی و هم به دولت ضربه می زند برچیده شود.

مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی هم در این مراسم تولید ثروت را یک ارزش دانست و گفت: تکریم کارفرمایان یعنی تایید این ارزش. تمامی کارفرمایانی که در شرایط سخت اقتصادی سال های گذشته کارخانه ها و کارگاه های خود را سرپا نگه داشتند شایسته تقدیر هستند و سازمان تامین اجتماعی می خواهد با تکریم کارفرمایان از کسانی که تولید ثروت می کنند و اشتغال زایی می کنند حمایت و تقدیر کند.

«جعفر سمساری» با بیان اینکه امروز قطعاً نیازمند تقویت بخش تولید هستیم، گفت: کارآفرینی مفهوم واقعی اقتصاد مقاومتی است.

او گفت: صحبت از کار و تولید آسان است، اما باید شرایطی ایجاد شود که تولیدکنندگان و سرمایه گذاران بیش از پیش احساس امنیت کنند و مشکلاتشان بیشتر نشود.

مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی در بخشی دیگر از سخنان خود به کاهش آمار بیمه شدگان اجباری از ۶۹ درصد به ۴۶ درصد در ۱۰ سال گذشته اشاره نمود و گفت: این آمار متاسفانه نشان می دهد که کارگاه ها و کارخانه های استان در سال های گذشته یا با ظرفیت کامل کار نمی کنند و یا تعطیل شده اند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر نیز در این همایش گفت: عملکردهای جزیره ای کمکی به بخش صنعت و تولید نخواهد کرد.

«محمد اسماعیل سعیدی» با بیان اینکه امروز کار در عرصه تولید، جهاد فی سبیل الله است، گفت: یک تعداد مدیران استان هستند که نمی توانند کمکی به بخش صنعت آذربایجان شرقی انجام دهند و همیشه چشم به راه بخشنامه های پایتخت نشسته اند و از خود ابتکاری ندارند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: اگر مدیر واقعاً مدیر باشد، باید بتواند با تشخیص بموقع و تصمیم مناسب سنگ از راه تولیدکنندگان بردارد و چشم به راه بخشنامه های پایتخت نباشد، چرا که واقعاً در تهران با مشکلات استان آشنایی ندارند.

معاون امور مالی و اداری سازمان تامین اجتماعی کشور نیز در این همایش با تقدیر از کارفرمایان سازمان تامین اجتماعی، گفت: بدهی دولت به این سازمان در ده سال گذشته به بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

«رحیم اردلان» برگزاری همایش سراسری تکریم کارفرمایان را گامی در جهت تجلیل و قدردانی از شرکای اجتماعی سازمان دانسته و اذعان داشت طی سالهای اخیر سازمان تأمین اجتماعی به صورت مؤثر در این مسیر قدم نهاده و افزود ۲۳ درصد حق بیمه که بخش اعظمی از منابع سازمان را  تشکیل می دهد، کارفرمایان پرداخت می نمایند.
معاون اداری و مالی سازمان تأمین اجتماعی اذعان داشت از سال ۵۴ تا سال ۸۴، مطالبات سازمان از دولت ۴۲۰۰ میلیارد تومان از قبال سه تعهد دولت بوده است که این رقم به ۶۰ هزار میلیارد تومان در سال ۹۲ از بابت ۲۱ تعهد افزایش یافته است و این رقم به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در حال حاضر رسیده است که عدم پرداخت این بدهی سازمان را در جهت تحقق بودجه ۶۰ هزار میلیارد تومانی خود در سال ۹۴ و انجام تعهدات با چالش مواجه خواهد نمود.
اردلان، با تأکید بر اینکه سازمان تأمین اجتماعی در کنار سایر نهادها و تشکلهای کارگری و کارفرمایی در جهت رونق اقتصادی کشور فعالیت می نماید، از نمایندگان مجلس حاضر در جلسه خواست در تدوین بودجه عمومی کشور، پرداخت بدهی دولت به سازمان را ملحوظ نظر قرار دهند تا با تأمین منابع مورد نیاز سازمان موجبات حمایت هر چه بیشتر از کارفرمایان فراهم آمده و شاهد ارتقاء کمی و کیفی خدمات سازمان باشیم.

در پایان این مراسم ۹ نفر از کارفرمایان کارآفرین و حامی کارگر استان آذربایجانشرقی به شرح زیر تجلیل شدند.

• آقای علی سالک نجاتی ، کارفرمای گروه صنعتی نجاتی،‌ به عنوان کارفرمای منتخب ملی
• آقای رسوک بیوک،  کارفرمای شرکت داداش برادر ( آیدین)‌
• آقای تقی تقی زاده، کارفرمای شرکت ارس خودرو دیزل
• آقای غلامحسین خبازباشی، کارفرمای شرکت سهند پولاد
• آقای دکتر رامین رادمنش، کارفرمای شرکت داروسازی شهید قاضی
• آقای محمد کاظمی نژاد، کارفرمای شرکت آذرطلائی تبریز
• خانم طاهره علیپور،‌کارفرمای مجتمع آموزشی رهنمون
• آقای واهیق یغوبان ، کارفرمای تراشکاری مدرن کار
• آقای جواد فشنگچی،‌کارفرمای شرکت آرد اطهر