نصب سامانه ۱۲۵ کیلوواتی برق خورشیدی در تبریز
نصب سامانه ۱۲۵ کیلوواتی برق خورشیدی در تبریز

افشین روشن‌میلانی اظهار داشت: با در نظر گرفتن میزان انرژی تزریقی این سیستم‌ها به شبکه، موفق به کاهش (یک هزارم) ۰٫۰۰۱ درصدی در تلفات انرژی شرکت شده‌ایم. وی افزود: مطالعات و اقدامات موثری در حوزه کاهش تلفات در سه حوزه مهندسی، فروش و خدمات مشترکان، بهره‌برداری و اصلاح شبکه در همه سطوح صورت گرفته است […]

بلاافشین روشن‌میلانی اظهار داشت: با در نظر گرفتن میزان انرژی تزریقی این سیستم‌ها به شبکه، موفق به کاهش (یک هزارم) ۰٫۰۰۱ درصدی در تلفات انرژی شرکت شده‌ایم.

وی افزود: مطالعات و اقدامات موثری در حوزه کاهش تلفات در سه حوزه مهندسی، فروش و خدمات مشترکان، بهره‌برداری و اصلاح شبکه در همه سطوح صورت گرفته است و نتایج حاصل از اقدامات مذکور که با همدلی و همکاری تمام اعضای شرکت در حال اجرا و تکمیل است منجر به کاهش قابل توجه تلفات انرژی شرکت و رساندن آن به مرز هشت و چهار دهم درصد شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: مسلما با عنایت به برنامه‌ریزی جهت نصب بیش از ۲۰۰ کیلووات در سال آتی و با افزایش و توسعه سیستم‌های مذکور می‌توان میزان کاهش تلفات انرژی را به طور موثرتری نیز کاهش داد.

روشن‌میلانی تصریح کرد: تعدادی از این تجهیزات با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۸ میلیارد ریال در ۲۵ مرکز آموزشی تبریز در سال ۱۳۹۳نصب شده است.

وی ادامه داد: در هر یک از این مدارس سه کیلو وات سامانه تولید برق خورشیدی نصب شده است که تامین بخشی از برق مدارس مذکور و تزریق انرژی به شبکه برق را انجام می‌دهند.

روشن‌میلانی اجرای این طرح را در برای قانون بودجه عنوان و براساس تفاهمنامه فی مابین شرکت توانیر و شرکت توزیع نیروی برق تبریز برای تولید برق تجدیدپذیر و پاک دانست و افزود: کاهش مصرف انرژی برق در مدارس و تقلیل هزینه‌های برق مصرفی مدارس از اهداف این طرح است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با اشاره به اینکه هم اکنون رویکرد جهانی به سمت استفاده از انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر است، تاکید کرد: با توجه به شرایط اقلیمی مطلوب کشور ما و برای حفظ منابع انرژی فسیلی باید به سمت استفاده از سیستم‌های خورشیدی حرکت کنیم.