کمبود امکانات اطفاء حریق زنگ خطری برای جنگل های ارسباران است
کمبود امکانات اطفاء حریق زنگ خطری برای جنگل های ارسباران است

نورالدین برقی با اشاره به اینکه پارک ها و جنگل های شهرستان اهر پاکسازی می شود، اظهار داشت: در قدم نخست جمعی از جوانان علاقمند به طبیعت و مسئولین اقدام به دفع و جمع آوری زباله های پارک جنگلی فندقلو کردند. رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اهر با بیان اینکه حفظ جنگل و […]

یشنورالدین برقی با اشاره به اینکه پارک ها و جنگل های شهرستان اهر پاکسازی می شود، اظهار داشت: در قدم نخست جمعی از جوانان علاقمند به طبیعت و مسئولین اقدام به دفع و جمع آوری زباله های پارک جنگلی فندقلو کردند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اهر با بیان اینکه حفظ جنگل و منابع طبیعی در اولویت مسئولان و مردم قرار گیرد، افزود: اگر روزی براثر بی احتیاطی و سهل انگاری انسانی جنگل های این شهرستان دچار حریق شود خسارات جبران ناپذیری بر روحیه مردم و این منبع عظیم خدادادی وارد خواهد شد.

وی ادامه داد: متاسفانه در امکانات اطفاء حریق کمبودهایی وجود دارد، و کمبود این امکانات هرساله باعث نابودی هکتارها از جنگل های وسیع و بکر منطقه ارسباران هستیم.

برقی با اشاره به اینکه بارش باران در سه ماهه نخست امسال باعث ۳ برابر شدن پوشش گیاهی در جنگل و مراتع شهرستان اهر شده است، تصریح کرد: مردم همیشه مستقیماً با جنگل ها دخیل هستند که باید اصول نگهداری از منابع طبیعی را مدنظر خود قرار دهند تا هیچگونه صدمه ای به محیط زیست وارد نشود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اهر در پایان با تاکید بر اینکه مردم در حفظ و نگهداری از محیط زیست بیش از پیش توجه بیشتری داشته باشند، خاطر نشان کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخریب ازسوی افراد سودجود با تلفن های اظطراری ۱۵۰۴ منابع طبیعی و ۱۵۴۰ محیط زیست ما را در امر نگهداری از جنگل ها یاری دهند.