صدور ۲۰۲ اخطاریه زیست محیطی به واحدهای آلاینده آذربایجان‌شرقی
صدور ۲۰۲ اخطاریه زیست محیطی به واحدهای آلاینده آذربایجان‌شرقی

حمید قاسمی اظهار داشت: در طول سه ماهه اول سال جاری ۵۴۰ مورد پایش زیست محیطی از واحدهای خدماتی، تولیدی، نیروگاهی و صنعتی در استان انجام شده است. وی ادامه داد: ۴۳۵ واحد استان مشمول قانون خوداظهاری هستند که این واحدها نیز به‌صورت مستمر اطلاعات خود را در اختیار اداره کل قرار می‌دهند. مدیرکل حفاظت […]

حمید قاسمی اظهار داشت: در طول سه ماهه اول سال جاری ۵۴۰ مورد پایش زیست محیطی از واحدهای خدماتی، تولیدی، نیروگاهی و صنعتی در استان انجام شده است.

وی ادامه داد: ۴۳۵ واحد استان مشمول قانون خوداظهاری هستند که این واحدها نیز به‌صورت مستمر اطلاعات خود را در اختیار اداره کل قرار می‌دهند.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان آذربایجان‌شرقی، در مورد وضعیت پایش پسماندهای پزشکی گفت: در این مدت ۲۱ مورد پایش پسماندهای پزشکی در استان انجام شده که خوشبختانه مورد خاصی گزارش نشده است.

قاسمی افزود: تاکید ما نظارت دقیق بر امر پایش پسماندهای پزشکی است از این رو بررسی وضعیت مطب‌ها و بیمارستان‌های خصوصی نیز در دستور کار ما قرار دارد.

وی در پاسخ به وضعیت پایش زیست محیطی رودخانه ارس گفت: در طول سه ماهه گذشته ۶۰ مورد پایش زیست محیطی در رودخانه‌های استان انجام شده است که خوشبختانه مورد خاصی وجود نداشته است.

قاسمی خاطر نشان کرد: در مورد رودخانه ارس نیز مردم مطمئن باشند ما حافظ منافع زیست محیطی هستیم و با حساسیت تمام وضعیت زیست محیطی این رودخانه را تحت کنترل داریم.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان آذربایجان‌شرقی از تجهیز ۱۲ واحد استان به سیستم آنلاین زیست محیطی خبر داد و گفت: ۱۲ واحد از گروه‌های خدماتی، صنعتی، تولیدی و نیروگاهی استان مجهز به سیستم آنلاین زیست محیطی است و تلاش می‌کنیم تا با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تعداد واحدهای مجهز به سیستم آنلاین زیست محیطی را افزایش دهیم.

قاسمی با اشاره به اعمال برنامه‌های تشویقی به‌منظور رعایت مولفه‌های زیست محیطی از سوی واحدهای مختلف صنعتی تولیدی تصریح‌کرد: ما سیستم تشویقی را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده‌ایم و استان آذربایجان شرقی بیشترین صنایع سبز کشور را به خود اختصاص داده است.