سرهنگ محمد جعفرزاده در  تشریح این خبر گفت: در پی وقوع یک فقره سرقت منزل در سطح شهرستان موضوع در دستور بررسی پلیس اگاهی و گشتهای انتظامی شهرستان قرار گرفت و پس از انجام کارهای اطلاعاتی و فعال سازی منابع و مخبرین  نهایتا سارق شناسایی و مشخص شد خانمی به هویت ز.م در محلات و […]

 سرهنگ محمد جعفرزاده در  تشریح این خبر گفت: در پی وقوع یک فقره سرقت منزل در سطح شهرستان موضوع در دستور بررسی پلیس اگاهی و گشتهای انتظامی شهرستان قرار گرفت و پس از انجام کارهای اطلاعاتی و فعال سازی منابع و مخبرین  نهایتا سارق شناسایی و مشخص شد خانمی به هویت ز.م در محلات و کوچه های خلوت با پوشش تکدیگری, اقدام به سرقت می نماید که پس از هماهنگی با مقام قضاییدستگیر و به پلیس اگاهی جهت انجام تحقیقات تخصصی تحویل داده شد.

سرهنگ جعفر زاده در ادامه افزود : متهم با ارائه دلائل و مدارک جمع اوری شده نهایتا لب به اعتراف گشود و به یک فقره سرقت منزل اقرار نمود و در نهایت اموال مسروقه کشف و متهمه پس از تجمیع  پرونده ها به همراه متهم دستگیر شده جهت طی مراحل قانونی به دادسرا اعزام گردید .

سرهنگ جعفر زاده بیان داشت در بررسی سوابق کیفری متهمه مشخص شد وی دارای سیزده فقره سابقه کیفری از شهرهای مختلف کشور من جمله ورامین, اردبیل و  … می باشد که در قالب تکدیگری اقدام به سرقت از منازل خلوت نموده است.

این مقام انتظامی در آسیب شناسی و تجزیه و تحلیل این نوع سرقت‌ها علت و انگیزه ارتکاب بزه از جانب سارق را اعتیاد و تامین نیاز مالی و اعتماد بیش از حد شهروندان به متکدیان اعلام کرد.

فرماندهی انتظامی شهرستان سراب در پایان به شهروندان اعلام داشت اعتیاد سرمنشا بسیاری از آشفتگی ها و از هم گسیختگی های اجتماعی و جرایمی چون سرقت, قتل,طلاق, انحرافات جنسی و اخلاقی و نزاع های خانوادگی و… است.

جعفرزاده در پایان تصریح کرد: چه بسا متکدیان بظاهر ناقص العضو و بطور کلی تفرتدی که بعناوین مختلف بمنزل شما اعم از زن و مرد مراجعه می کنند از سارقین زبر دست و یا مخبر سارقین باشند که در صورت مشاهده موارد مشکوک بایستی ۱۱۰ را در جریان گذاشته و از ورود متکدیان و فالگیران و افراد ناشناس به منزل خود ممانعت بعمل آورند.