«سید عبدالوهاب سهل آبادی» در آئین گرامیداشت روز صنعت و معدن در تبریز با انتقاد شدید از عملکرد سیستم بانکی کشور در قبال حمایت از بخش تولید، گفت: آقایان هیچ تولیدکننده ای نمی تواند با سود ۴۱ درصدی کارخانه اش را سرپا نگه دارد. وی با بیان اینکه هیچ تولیدکننده ای آنقدر سود نمی کند […]

«سید عبدالوهاب سهل آبادی» در آئین گرامیداشت روز صنعت و معدن در تبریز با انتقاد شدید از عملکرد سیستم بانکی کشور در قبال حمایت از بخش تولید، گفت: آقایان هیچ تولیدکننده ای نمی تواند با سود ۴۱ درصدی کارخانه اش را سرپا نگه دارد.

وی با بیان اینکه هیچ تولیدکننده ای آنقدر سود نمی کند که ۴۱ درصد آن را هم به بانک بدهد، گفت: سیستم بانکی کشور مریض و ناکارامد است و موجب زیان های جبران ناپذیر در بخش تولید شده است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با ابراز نگرانی عمیق از وضعیت بخش تولید کشور گفت: شرایط به هیچ وجه خوب نیست و این را بارها و بارها به مسئولین امر گوشزد کرده ایم. امروز تولیدکنندگان ما گوشه زندان ها خوابیده اند و سرمایه خود را برای پرداخت بدهی بانک ها می فروشند.

سید عبدالوهاب سهل آبادی با ذکر اینکه شرایط تحریم وضعیت تولید را بدتر کرد، به موفقیت دستگاه دیپلماسی کشور در دستیابی به توافق وین اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بزرگترین وظیفه خود می دانیم که از زحمات تیم مذاکره کننده هسته ای تشکر کنیم، چرا که با یک تغییر نگرش، تغییر ادبیات و تغییر یک برخورد توانستیم بلاهای زیادی را که در چند سال گذشته به کشور تحمل شد را به پایان برسانیم.

وی با بیان اینکه شخص رهبری انقلاب از تیم مذاکره کننده هسته ای حمایت کرده و به صورت مستمر پیگیر این مساله بودند افزود: تلاش ها، حمایت ها و توصیه های مسئولان تراز اول نظام و در راس آن ها مقام معظم رهبری باعث شد با توافق بزرگ هسته ای حس امید در کشور زنده شده و مردم منتظر شکوفایی و توسعه اقتصادی کشور باشند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به تحریم های ظالمانه غرب علیه ایران، خاطرنشان کرد: برخی از دشمنان و بدخواهان ما فکر می کنند که اثر تحریم ها تا جایی پیش می رود که مردم ایران، حتی مایل می شوند نظام سیاسی خود را تغییر دهند، ولی دیدیم که تلاش دشمن نتیجه نداد و جمهوری اسلامی ایران توانست از این گردنه صعب العبور، عبور کند.

به گفته سهل آبادی، حمایت همه جانبه دولت از بخش خصوصی بیش از پیش می تواند در اصلاح و بهبود وضعیت اقتصادی کشور موثر باشد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در بخشی دیگر از سخنان خودر در تبریز با انتقاد شدید از شبکه توزیع کالا در کشور، گفت: شبکه توزیع کشور به فکر توزیع  و تزریق کالاهای ساخت داخل به بازارهای داخلی نیست و فقط کالاهای وارداتی خارجی قاچاق را که سود بیشتری برایشان دارد توزیع می کند.

سهل آبادی در پایان خواستار توجه ویژه دولت به حل زودهنگام مشکلات نگران کننده واحدهای صنعتی و تولیدی شد.