قربان محمدی در نشستی مشترک با اعضای شورای اسلامی استان، اظهار داشت: ۲۸۳ هزار واحد مسکن روستایی در آذربایجان شرقی داریم که از این تعداد، ۱۲۳ هزار واحد مقاوم سازی و تحویل متقاضیان شده است. وی با اشاره به اینکه در آخر برنامه سوم توسعه ، ۲۵ هزار مسکن مقاوم سازی شده در کشور داشتیم، […]

قربان محمدی در نشستی مشترک با اعضای شورای اسلامی استان، اظهار داشت: ۲۸۳ هزار واحد مسکن روستایی در آذربایجان شرقی داریم که از این تعداد، ۱۲۳ هزار واحد مقاوم سازی و تحویل متقاضیان شده است.

وی با اشاره به اینکه در آخر برنامه سوم توسعه ، ۲۵ هزار مسکن مقاوم سازی شده در کشور داشتیم، اعلام کرد : سالانه باید ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی نوسازی و مقاوم سازی شود.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی، با تاکید بر کیفیت مطلوب مسکن های ساخته شده روستایی، خاطر نشان کرد : تعدادی از واحدهایی که توسط بنیاد مسکن قبل از وقوع زلزله در استان، نوسازی شده بود، با توجه به نظارت هایی که بر کیفیت ساخت این واحدها صورت گرفته ، در موقع اتفاق زلزله ارسباران هیچ یک از آنها تخریب نشد.

محمدی با تاکید بر اینکه ساخت و مقاوم سازی مسکن تنها یکی از ماموریت های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است، افزود: اجرای طرح هادی نیز یکی از مهمترین اقدامات این بنیاد در زمینه خدمت به روستائیان است.

وی با بیان اینکه تا کنون مطالعه طرح هادی یکهزار و ۹۵۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان انجام شده است ، اعلام کرد : اجرای طرح هادی در ۶۵۳ روستای استان به اتمام رسیده و در صورت تامین اعتبار در بقیه روستاهایی که مشارکت عمومی بیشتر باشد به نوبت طرح هادی اجرا خواهد شد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی گفت : در حال حاضر در ۳۰۰ روستای استان نیز اقدامات مسیرگشایی برای خیابان کشی صورت گرفته که به دلیل نبود اعتبار، هنوز تکمیل نشده است و نیازمند حمایت مسوولان استان می باشد.

محمدی به اجرای پایلوت طرح تجمیع روستاهای پراکنده در یامچی مرند اشاره کرد و گفت : در صورت حصول نتیجه مطلوب این طرح در زمینه اشتغال، معیشت و حمل و نقل، در سایر مناطق استان نیز اجرا می شود.