توسعه غیرکارشناسی فضاهای مسکونی عامل اصلی تخریب فضای‌سبز شهرها
توسعه غیرکارشناسی فضاهای مسکونی عامل اصلی تخریب فضای‌سبز شهرها

ایرج شهین باهر در این باره افزود: درحالی که پیش بینی کارشناسان برای توسعه تبریز به سمت غرب اشتباه از آب درآمد می شد با احداث شهرهای جدید با بسترسازی امکانات زیربنایی از توسعه غیرمتعارف شهر و تخریب باغ ها جلوگیری کرد. رئیس کمیسیون عمران نبود کارشناس در دهه‌های گذشته را اصلی ترین دلیل رشد […]

ایرج شهین باهر در این باره افزود: درحالی که پیش بینی کارشناسان برای توسعه تبریز به سمت غرب اشتباه از آب درآمد می شد با احداث شهرهای جدید با بسترسازی امکانات زیربنایی از توسعه غیرمتعارف شهر و تخریب باغ ها جلوگیری کرد.

رئیس کمیسیون عمران نبود کارشناس در دهه‌های گذشته را اصلی ترین دلیل رشد نامتعارف تبریز عنوان کرد و گفت: نتیجه کارشناسی غلط ‌مشاوران غیر بومی که به دلیل عدم شناخت  کافی نسبت به روحیات شهروندان و مطالبات ایشان برنامه ریزی نادرستی داشته اند موجب از بین رفتن سرانه فضای سبز شده است.

شهین باهر با اشاره به معماری و نحوه طراحی پارک‌ها گفت: در بحث شهرسازی دسترسی شهروندان به پارک‌ها حداکثر ۵۰۰ متر بدون وجود موانعی همچون رد شدن از خیابان اصلی است که این شاخصه در گذشته در احداث پارکها مورد توجه قرار نگرفته است.