ماجرا از این قرار بود که این پرواز قرار بود راس ساعت ۲۱ شب گذشته ۸ مرداد ماه تهران را به مقصد تبریز ترک کند. صبح روز چهارشنبه ۷ مرداد ماه به تلفن همراه تمام مسافران این پرواز پیامکی ارسال شد که اقدامی بسیار ارزنده در این وانفسای بدقولی ایرلاین ها و تاخیر در پرواز […]

parvazماجرا از این قرار بود که این پرواز قرار بود راس ساعت ۲۱ شب گذشته ۸ مرداد ماه تهران را به مقصد تبریز ترک کند.

صبح روز چهارشنبه ۷ مرداد ماه به تلفن همراه تمام مسافران این پرواز پیامکی ارسال شد که اقدامی بسیار ارزنده در این وانفسای بدقولی ایرلاین ها و تاخیر در پرواز ها به شمار می رود.

در این پیامک آمده بود : “مسافر گرامی با عرض پوزش به اطلاع می رساند پرواز شماره ۵۲۴۲ در مسیر تهران-تبریز در تاریخ ۸ مرداد ماه از ساعت ۲۱:۰۰ به ساعت ۲۲:۰۰ تغییر یافته است. با تشکر هواپیمایی آتا”

نیم ساعت بعد از آن پیامک دیگری با این مضمون به مسافران این پرواز ارسال شد که پرواز ۵۲۴۲ با نیم ساعت تاخیر بیشتر راس ساعت ۲۲:۳۰ همان شب پرواز خواهد کرد.

ماجرا تا اینجا خوب و به نوعی در راستای حفظ حقوق مسافران پیش می رفت چرا که اگر این پیامک ها ارسال نمی شد مسافران باالاجبار در فرودگاه مهرآباد تهران باید معطل پرواز می شدند.

اما بعد از آنکه کارت پرواز مسافران صادر شد و آنان از ساعت ۲۲:۰۰ وارد هواپیما شدن ،پرواز همچنان صورت نگرفت که رفته رفته اعتراض مسافران را برانگیخت.

یکی از مسافران این پرواز نیز اکرم حضرتی عضو شورای اسلامی شهر تبریز بود که به محض اطلاع از دلیل عدم پرواز خواستار پاسخگویی مسئولان شرکت هواپیمایی آتا شد.

به گفته کادر پروازی دلیل تاخیر های مکرر و دوباره این پرواز هماهنگی با دیدار دو تیم گسترش فولاد و سایپای کرج بود تا بازیکنان و کادر پروازی نیز به این هواپیما برسند.

حضرتی در گفت و گویی با تاسف بار خواندن این حرکت شرکت هواپیمایی آتا اظهار داشت: واقعا تاسف بار است که بیش از ۱۰۰ نفر مسافرمجبور هستند بعد از تاخیرهای مکرر ساعت ها گرمای داخل کابین هواپیما را تحمل کنند و مسئولان پرواز نیز هیچ  عذرخواهی و پوزشی از مسافران نکنند.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز که به دلیل بی احترامی تعدادی از بازیکنان تیم فوتبال گسترش فولاد که با تاخیر خود مسافران را ناراضی و شاکی کرده بودند ، مانع پرواز شده بود در نهایت با عذر خواهی و پوزش حسن آذرنیا سرپرست تیم فوتبال گسترش فولاد رضایت داد ولی اعلام کرد: پیگیر این بی احترامی شرکت هواپیمایی آتا خواهم بود.

گزارش نصر نیوز می افزاید، مسافران معترض این پرواز از شرکت هواپیمایی آتا که با ادغام دو پرواز ساعت های ۲۱ و ۲۲:۳۰ شب گذشته قصد داشت ضمن صرفه جویی در هزینه های خود ،  زمان پرواز را به دلیل تاخیر در پایان دیدار دو تیم گسترش فولاد و سایپا طولانی کند خواستار عذر خواهی بودند که متاسفانه هیچ فردی در این خصوص پاسخگو نشد.