وعده استاندار آذربایجان شرقی به بخش خصوصی برای دوران پسا تحریم / با ورود سرمایه گذاران خارجی شرکت های داخلی در تنگنا قرار نمی گیرند
وعده استاندار آذربایجان شرقی به بخش خصوصی برای دوران پسا تحریم / با ورود سرمایه گذاران خارجی شرکت های داخلی در تنگنا قرار نمی گیرند

اسماعیل جبارزاده در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان آذربایجان شرقی، با اشاره به حضور شرکت‌های سرمایه‌گذاری در کشور در شرایط بعد از تحریم، افزود: دولت تدبیر و امید برای این شرایط برنامه‌ریزی کرده است و در عین حال که از حضور سرمایه‌گذاران خارجی استقبال می‌کند، اما به دنبال این نیست که با […]

asdاسماعیل جبارزاده در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان آذربایجان شرقی، با اشاره به حضور شرکت‌های سرمایه‌گذاری در کشور در شرایط بعد از تحریم، افزود: دولت تدبیر و امید برای این شرایط برنامه‌ریزی کرده است و در عین حال که از حضور سرمایه‌گذاران خارجی استقبال می‌کند، اما به دنبال این نیست که با ورود شرکت‌های خارجی، شرکت‌های داخلی را در تنگنا قرار دهد.

وی افزود: در این راستا سرمایه‌گذاران و شرکت‌های سرمایه‌گذاری که وارد استان می‌شوند نه به عنوان رقیب، بلکه مکملی برای واحدهای موجود خواهند بود.

جبارزاده با بیان این که دولت آمادگی دارد تا نقطه‌نظرات و پیشنهادهای بخش خصوصی را بشنود، خاطرنشان کرد: امروز فضای خوبی برای پذیرش نظرات بخش خصوصی ایجاد شده و بخش خصوصی باید به معنای واقعی در صحنه حضور داشته باشد.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص اهمیت بحث مالیات و مشکلات موجود در زمینه رد دفاتر مالی شرکت‌ها، گفت: در دنیا صاحبان صنایع با سازمان مالیاتی طرف حساب نیستند و لازم نیست صاحبان صنایع حتما متخصص امور مالیاتی باشند، بلکه این بخش امور مالیاتی و حسابداری شرکت است که در این زمینه باید پاسخگو باشد.

وی افزود: این ساختار باید در سیستم امور مالیاتی ایجاد شود که مدیران مالی شرکت‌ها در موقع بروز مشکل به جای صاحبان صنایع در مقابل سازمان  مالیاتی پاسخگو باشند که در صورت تحقق این امر بخش عمده‌ای از مشکلات صنایع برطرف خواهد شد.

جبارزاده برگزاری کلاس‌های آموزشی برای کارشناسان واحدهای تولیدی و صنعتی استان در زمینه مباحث مالیاتی را مورد تاکید قرار داد و اتاق بازرگانی تبریز را ظرفیت مناسبی برای این امر دانست.

وی همچنین با اشاره به اهمیت بحث مالیات بر درآمد، بیان کرد: از شرکتی که درآمدی برایش تحقق نیافته نباید مالیاتی کسر شود، در ساختار نظام مالیاتی گذشته نیز این مشکل وجود داشت و مودیان مالیاتی نیز از این وضعیت نگران بودند.

جبارزاده خاطرنشان کرد: در آمد سال گذشته نباید سابقه مالیاتی محسوب شود و در هر سال مالیاتی، باید وضعیت مالی آن سال مودی را بررسی کنیم و ساختار مالیاتی باید به این سمت سوق داده شود.

وی افزود: البته ساختار سازمان مالیاتی بر این اساس است که در آمدها درست شناسایی شده و بر اساس آن مالیات صادر شود.

جبارزاده تاکید کرد: در راستای رفع این مشکل نیز باید مودیان مالیاتی به ویژه انجمن‌ها و اتحادیه‌ها با سازمان مالیاتی همکاری کنند.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص وضعیت و مشکلات صنعت فرش استان، اظهار داشت: در مورد مساله فرش مشکلاتی وجود دارد و به خاطر این مشکلات ستاد ویژه حمایت از صنعت فرش را در کنار اتحادیه‌ها و انجمن‌های مرتبط با فرش تشکیل دادیم تا راهکارهایی رابرای بهبود وضعیت توسعه و صادرات فرش ارایه کند.

وی تاکید کرد: در این راستا همه باید همکاری کنند و تنها به گفتن این که مشکل داریم بسنده نکنند، بلکه پیشنهاد و راهکار ارایه دهند.

جبارزاده همچنین با اشاره به شروع به کار سایت اینترنتی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان، گفت: وجود چنین سایتی بسیار ارزشمند است اما در قسمتی از آن باید بخشی نیز برای کسب پیشنهادها و نظرات صاحبان صنایع ایجاد شود.

وی همچنین از سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به آذربایجان شرقی در هفته پیش رو خبر داد.