۵۳۸۰ میلیارد میزان درآمد مالیاتی آذربایجان شرقی از ابتدای سال
۵۳۸۰ میلیارد میزان درآمد مالیاتی آذربایجان شرقی از ابتدای سال

رسول رسولی  در سیزدهمین جلسه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: درآمدهای مالیاتی پیش‌بینی شده در قانون بودجه سال‌جاری ۸۶ هزار میلیارد تومان و درآمدهای نفتی هم ۵۳ هزار میلیارد تومان است که این موضوع نشان می‌دهد اقتصاد کشور به سمت درآمدهای پایدار و پاک می‌رود. وی افزود: در سال ۹۳، کل رقم […]

maliatرسول رسولی  در سیزدهمین جلسه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: درآمدهای مالیاتی پیش‌بینی شده در قانون بودجه سال‌جاری ۸۶ هزار میلیارد تومان و درآمدهای نفتی هم ۵۳ هزار میلیارد تومان است که این موضوع نشان می‌دهد اقتصاد کشور به سمت درآمدهای پایدار و پاک می‌رود.

وی افزود: در سال ۹۳، کل رقم مالیاتی وصولی در استان آذربایجان‌شرقی یک‌هزار و ۳۹۲ میلیارد تومان بود که از این رقم ۷۶۰ میلیارد تومان در قالب مالیات‌های مستقیم، ۶۳۰ میلیارد تومان در قالب مالیات‌های غیرمستقیم و ارزش افزودdه اخذ شد.

رسولی اظهار داشت: سهم عوارض وصولی از شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان هم در سال گذشته یک‌هزار و ۲۲۱ میلیارد تومان بود و در مجموع عملکرد مالیاتی استان در سال ۹۳ یک‌هزار و ۶۱۰ میلیارد تومان گزارش شده است.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی تشریح کرد: در سال گذشته مالیات اشخاص حقوقی غیردولتی ۳۸,۲۲ درصد، ارزش افزوده ۲۶.۵۲ درصد، اشخاص حقوقی بخش عمومی ۱۰.۱۴ درصد، اشخاص حقوقی بخش خصوصی ۴.۷۸ درصد، فرآورده های نفتی، ۶.۴۲ درصد، مشاغل ۵.۴۵ درصد و ارث ۲.۳۶ درصد مالیات‌های اخذ شده را تشکیل می‌دادند.

این مسئول با بیان اینکه بیشترین تعداد نیروی انسانی ما در بخش مالیات مشاغل فعال هستند، یادآور شد: بیشترین اعتراضات مالیاتی هم مربوط به همین بخش بوده و در نتیجه بیشترین هزینه را هم در این بخش برای وصول مالیات صرف می‌کنیم.

وی در ادامه کل رقم مالیات وصولی در ۴ ماهه سال‌جاری را ۵۳۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: پیش‌بینی درآمدهای مالیاتی استان برای سال‌جاری یک‌هزار و ۸۳۲ میلیارد تومان است.

رسولی خاطرنشان کرد: در سال ۹۴ نیز مانند سال گذشته مالیات اشخاص حقوقی غیردولتی ۳۸,۲۲ درصد، ارزش افزوده ۲۶.۵۲ درصد، اشخاص حقوقی بخش عمومی ۱۰.۱۴ درصد، اشخاص حقوقی بخش خصوصی ۴.۷۸ درصد، فرآورده‌های نفتی، ۶.۴۲ درصد، مشاغل ۵.۴۵ درصد و ارث ۲.۳۶ درصد مالیت های اخذ شده را تشکیل خواهند داد.