اعتبار طرح هادی روستاهای آذربایجان شرقی محدود است
اعتبار طرح هادی روستاهای آذربایجان شرقی محدود است

محمدی در بیستمین جلسه عمومی شورای اسلامی استان با بیان اینکه کمبود مسکن در روستاهای استان ملموس نیست، اظهار کرد: یازده درصد کمبود مسکن روستایی نسبت به خانوار روستایی در استان داریم. وی افزود: ۱۱۰ هزار واحد مسکونی از محل وی مسکن روستایی تاکنون مقاوم سازی شده است و همچنین در مناطق زلزله زده ارسباران  […]

mohammadiمحمدی در بیستمین جلسه عمومی شورای اسلامی استان با بیان اینکه کمبود مسکن در روستاهای استان ملموس نیست، اظهار کرد: یازده درصد کمبود مسکن روستایی نسبت به خانوار روستایی در استان داریم.

وی افزود: ۱۱۰ هزار واحد مسکونی از محل وی مسکن روستایی تاکنون مقاوم سازی شده است و همچنین در مناطق زلزله زده ارسباران  دو هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی مقاوم سازی شده و تا پایان سال ۹۴ مقرر شده طرح هادی بسیار از روستاهای استان اتمام یابد.

گفتنی است در این جلسه نماینده های شهرستان ها در شورای اسلامی استان در خصوص مسکن و طرح هادی روستاها اظهاراتی در این جلسه اعلام کردند.

قادر جویا نماینده مراغه در شورای اسلامی استان گفت: برای توسعه پایدار کشور، توسعه روستاها ضروری است با این حال برای بازسازی و مقاوم سازی روستا ها نباید چهره روستاها را تغییر دهیم.

داور خالقی نیز نماینده شهرستان ورزقان در شورای استان گفت: مساجدی که در زلزله ارسباران تخریب شده اند باید باز سازی شود.

محمد علیپور نیز نماینده آذرشهر در شورای استان اعلام کرد: گروه های نقشه برداری که توسط بنیاد مسکن برای اجرای طرح هادی در روستاها انتخاب شده باید مجرب و متخصص باشند.

وی افزود: متاسفانه اعتبارات در خصوص بهسازی روستاها به صورت عادلانه توزیع نمی شود و بین دهیاران و بنیاد مسکن در روستاها تداخلی وجود دارد و نیاز است که نمایندگان شورای استان در کمیته های بنیاد مسکن عضویت داشته باشند.

احمد خدایاری نیز نماینده شهرستان بستان آباد گفت: متاسفانه نقشه برداری های بنیاد مسکن در روستا ها برای اجرای طرح هادی بدون مطالعه بوده است.

مهران رستمی نماینده میانه در شورای استان بیان کرد: مسکن مهر متاسفانه در این شهرستان به هدف اصلی خود نرسیده و راکد مانده است و نظارتی از سوی کارشناسان و مهندسان بنیاد مسکن در این خصوص بسیار ضعیف است.

لازم به ذکر است مقرر شده که تفاهمنامه همکاری بین شورای اسلامی استان و بنیاد مسکن استان در جلسات آتی به امضا شود.