میرکاظمی وزیر نفت دولت دهم گفت: ماجرای دکل در پایان سال ۹۰ اتفاق افتاده است، توسط شرکت تأسیسات دریایی خریداری شده و ربطی هم به وزیر وقت ندارد. در آن زمان یک دکل خریداری می‌شود، پرداخت اولیه‌ای صورت می‌گیرد، ولی پرداخت بعدی با تأخیر انجام می‌شود، بنابراین فروشنده مایل نیست با تأخیری که در پرداخت […]

میرکاظمی وزیر نفت دولت دهم گفت: ماجرای دکل در پایان سال ۹۰ اتفاق افتاده است، توسط شرکت تأسیسات دریایی خریداری شده و ربطی هم به وزیر وقت ندارد. در آن زمان یک دکل خریداری می‌شود، پرداخت اولیه‌ای صورت می‌گیرد، ولی پرداخت بعدی با تأخیر انجام می‌شود، بنابراین فروشنده مایل نیست با تأخیری که در پرداخت انجام شده آن دکل را تحویل دهد و این یک دعوای حقوقی است.

وزیر اسبق نفت افزود: مدیرعامل سابق شرکت تأسیسات دریایی آقای دکتر طاهری گفت که در این زمینه نامه‌ای را به وزیر وقت نفت نوشته است که این مسئله را باید پیگیری حقوقی بکنند، زیرا آنها یک ادعایی دارند و ایران هم یک ادعایی دیگر.

وزیر اسبق نفت افزود: دلال این دکل فردی به نام مهاجرانی بوده که فرزند وزیر اسبق ارشاد است و با توجه به غیر قابل استفاده بودن این دکل، دکل مذکور چندین سال در بندر شارجه باقی می‌ماند و کشور برای نگهداری این دکل ۶ تا ۷ میلیون دلار هم هزینه به اماراتی‌ها پرداخت کرده است.