حمایت از ورزش پهلوانی از اولویت های اول است/نسل جوان بیگانه با فرهنگ اصیل ایرانی است
حمایت از ورزش پهلوانی از اولویت های اول است/نسل جوان بیگانه با فرهنگ اصیل ایرانی است

جبارزاده با حضور در مراسم بزرگداشت هفته ترویج ورزش پهلوانی در زورخانه حضرت علی ابن ابیطالب گفت: امروزه واقعا یکی از راه های نجات نسل جوان آشنایی این نسل با گذشته و فرهنگ گذشته ایرانی و اسلامی می باشد که یکی از این راه ها عبارت است از ترویج ورزش های زورخانه ایی و پهلوانی […]

jabbarzadehجبارزاده با حضور در مراسم بزرگداشت هفته ترویج ورزش پهلوانی در زورخانه حضرت علی ابن ابیطالب گفت: امروزه واقعا یکی از راه های نجات نسل جوان آشنایی این نسل با گذشته و فرهنگ گذشته ایرانی و اسلامی می باشد که یکی از این راه ها عبارت است از ترویج ورزش های زورخانه ایی و پهلوانی می باشد.

وی افزود: مسئله ایی که هم اکنون نسل جوان از آن رنج می برد بیگانه بودن با فرهنگ اصیل ایرانی است. فرهنگ بزرگ و کوچک  و احترام به بزرگتر از نسل جوان در حال فراموشی می باشد اما ورزش زورخانه و پهلوانی با تعثیب نام و یاد مولایمان  حضرت علی (ع) تمام خصلت های نیکو و تمام اخلاق شایسته ایی که باید در انسان باشد و همینطور احترام به بزرگترها ، احترام به ارزش ها، دستگیری از مظلوم و فقرا  در همین گود آموزش داده می شود.

وی خاطرنشان شد: در بین ورزش ها آن چیزی که باید ترویج یابد و به نا به نیاز جامعه ورزشی که باید از آن حمایت شود ورزش زورخانه ایی و پهلوانی می باشد.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: بنده از دو جهت بر خود وظیفه می دانم که از این ورزش حمایت کنم . یکی بخاطر ذات این ورزش و بخاطر اهمیت و تاثیرگزاری این ورزش بر روی انسان ها می باشد و دیگری بخاطر اینکه هیئت ورزش پهلوانی استان به دست کسی از این پس هدایت خواهد شد که از یادگاران دوران هشت سال دفاع مقدس می باشد و خودشان از جمله پهلوانان عزیز مردم ایران می باشد.کمک کردن و حمایت از سردار کریمیان جهت ارتقا ورزش پهلوانی را وظیفه خود می دانم.

وی تشریح کرد: بنده در حضور تمام جمع حاضر و سران استان عزیزمان اعلام می کنم که از امسال ترویج و حمایت از ورزش پهلوانی و زورخانه ایی جزو اولویت های اول ما در کنار بقیه ورزش ها خواهد بود.

جبارزاده در مورد وظعیت و جایگاه کنونی ورزش زورخانه ایی گفت: جایگاه کنونی ورزش زورخانه ایی در گذشته بدتر از وظعیت موجود بود  و اگر امروز در رده شانزدهم کشور باشیم به نسبت گذشته خوب است و انشاءالله از این پس کمک و حمایت ،برای ارتقا و ترویج این ورزش خواهیم کرد.

وی در انتها افزود: امیدواریم در این گود از این پس جوانان زیادی را جذب کنید و به آنها درس مردانگی و دلاوری بدهید و با حمایت هایی که انجام خواهد گرفت امیدواریم در مسابقات مربوطه بدرخشید.بنده قول میدهم  در آینده نه چندان دور جشن ارتقا وظعیت این ورزش را در همین سالن خواهیم دید.