حسین دشتی اظهار داشت: پیش‌بینی شده امسال ۲۳۰ میلیارد ریال زکات در سطح استان جمع‌آوری شود. وی با بیان اینکه زکات جمع‌آوری شده صرف تامین جهیزیه، درمان، ایتام، تحصیل، مسکن مددجویان نیازمند و نیز پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه می‌شود اظهار داشت: امسال ۷۳ درصد از زکات جمع‌آوری شده برای امور محرومان و ۲۷ درصد نیز برای […]

حسین دشتی اظهار داشت: پیش‌بینی شده امسال ۲۳۰ میلیارد ریال زکات در سطح استان جمع‌آوری شود.

وی با بیان اینکه زکات جمع‌آوری شده صرف تامین جهیزیه، درمان، ایتام، تحصیل، مسکن مددجویان نیازمند و نیز پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه می‌شود اظهار داشت: امسال ۷۳ درصد از زکات جمع‌آوری شده برای امور محرومان و ۲۷ درصد نیز برای پروژه‌های عمرانی هزینه شده ‌است.

دشتی ادامه داد: توانمندسازی مددجویان تحت حمایت از برنامه‌های آتی دبیرخانه شورای زکات استان آذربایجان‌شرقی است.

دبیر شورای زکات آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: جذب زکات مستحبی اعم از شجره، ثمره و عرض طیبه، مدیریت در خصوص جمع‌آوری زکات گندم و جو و سایر محصولات زراعی و احیای ظرفیت عظیم زکات کشمش از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده دبیرخانه شورای زکات استان در سال ۹۴ است.

وی یادآور شد: طبق قانون زکات، که به اذن حاکم شرع مورد تفقد قرار گرفته، جمع‌آوری و هزینه کرد زکات برعهده دبیرخانه شورای زکات مستقر در کمیته امداد امام خمینی است.

دشتی گفت: تهیه برنامه جامع فرهنگ‌سازی، اجرای دوره آموزشی برای بیش ۳۷۰۰ نفر کشاورز و عامل زکات، استفاده از ظرفیت تبلیغی روحانیون و اعزام ۱۰۷ مبلغ به مناطق دور افتاده و محروم و همچنین تبلیغات مناسب عامل رشد جذب زکات در سطح استان بوده است.

دبیر شورای زکات آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: زکات از مهم‌ترین فرایض دینی است که با احیای آن می‌توان گام‌های بلندی برای رفع محرومیت از خانواده‌های نیازمند و عمران مناطق محروم برداشت.