نزدیک به ۲ هزار تن گل‌محمدی در اسکو برداشت شد
نزدیک به ۲ هزار تن گل‌محمدی در اسکو برداشت شد

آیت‌الله عبادپور در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: این شهرستان با سطح زیرکشت ۵۸۰ هکتار گل‌محمدی رتبه اول استانی را به خود اختصاص داده است که از این زیرکشت ۵۴۰ هکتار در مرحله باردهی و ۴۰ هکتار در مرحله نهال هستند. وی با بیان اینکه برداشت گل‌محمدی به دو صورت تازه‌چینی و غنچه‌چینی انجام می‌شود، افزود: […]

gole-mohammadiآیت‌الله عبادپور در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: این شهرستان با سطح زیرکشت ۵۸۰ هکتار گل‌محمدی رتبه اول استانی را به خود اختصاص داده است که از این زیرکشت ۵۴۰ هکتار در مرحله باردهی و ۴۰ هکتار در مرحله نهال هستند.

وی با بیان اینکه برداشت گل‌محمدی به دو صورت تازه‌چینی و غنچه‌چینی انجام می‌شود، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۱ هزار و ۷۳۰ تن گل محمدی با راندمان ۳ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم در هکتار از این باغ‌ها برداشت و روانه کارگاه‌های گلاب‌گیری و بازار شد.

مدیر جهاد کشاورزی اسکو گفت: در کنار فعالیت کارگاه‌های گلاب‌گیری سنتی در شهرستان، واحد صنعتی عصاره ناب سهند نیز با ظرفیت تولید سالانه یک هزار و ۵۰۰ تن انواع عرقیات گیاهی و یک دهم تن انواع اسانس گیاهی نسبت به گلاب‌گیری و اسانس گیری از گل‌محمدی فعالیت می‌کنند.

عبادپور افزود: بیشترین سطح زیرکشت گل محمدی در این شهرستان متعلق به روستاهای گنبرف، کردآباد، مجارشین و عنصرود است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسکو تصریح کرد: عمده گل‌های برداشت شده برای مصارف غذایی تولید مربا و ادویه و همچنین فرآوری در سطح استان و یا سایر استان‌ها عرضه می‌شود و مقدار محدودی از گل‌های تولیدی نیز در خود شهرستان خشک و در طول سال به‌صورت خشک شده به بازارهای منطقه ارسال می‌شود.