احداث کلینیک تخصصی قلب شهرداری تبریز در مجموعه فرهنگسرا
احداث کلینیک تخصصی قلب شهرداری تبریز در مجموعه فرهنگسرا

میراحمد رستمی بعد از ظهر امروز در نشستی با اصحاب رسانه، با اشاره به تاریخچه احداث این فرهنگسرا در محل کشتارگاه سابق تبریز، اظهار داشت: این فرهنگسرا پس از احداث روزانه شاهد تردد ۲ تا ۳ هزار نفر از شهروندان بوده و ماورای دیگر سازمان‌ها در اکثر مسائل اجتماعی، فرهنگی و هنری شهر ورود پیدا […]

میراحمد رستمی بعد از ظهر امروز در نشستی با اصحاب رسghalbانه، با اشاره به تاریخچه احداث این فرهنگسرا در محل کشتارگاه سابق تبریز، اظهار داشت: این فرهنگسرا پس از احداث روزانه شاهد تردد ۲ تا ۳ هزار نفر از شهروندان بوده و ماورای دیگر سازمان‌ها در اکثر مسائل اجتماعی، فرهنگی و هنری شهر ورود پیدا کرده است.

برگزاری ۴۲ نوع کلاس آموزشی در فرهنگسرای الغدیر

وی، با اشاره به افزایش تعداد کلاس‌های آموزشی در سال‌جاری نسبت به سال گذشته، تصریح کرد: تا سال گذشته ۱۴ کلاس آموزشی در این مجموعه برگزاری می‌شد که پس از تغییراتی در رویکرد مجموعه در حال حاضر ۴۲ نوع کلاس از صبح تا بعد از ظهر برگزاری می‌شود.

برگزاری ۳۲ نوع کلاس آموزش شهروندی / تردد ۳۶ هزار نفر در یکسال گذشته

وی، با بیان اینکه در خصوص آموزش شهروندی بیش از ۳۲ نوع کلاس برگزار شده است، افزود: در این زمینه در یک سال گذشته ۳۶ هزار نفر از شهروندان و در کلاس‌هایی با موضوعات مختلف همچون آشپزی سالم و عروسک‌سازی شرکت کرده‌اند.

بیش از ۸۰ درصد مراجعان مجموعه فرهنگسرای الغدیر بانوان هستند

مدیر فرهنگسرای بزرگ الغدیر تبریز، اضافه کرد: بیش از ۸۰ درصد مراجعان این مجموعه بانوان تبریزی بوده و بر همین اساس کلاس‌ها با هدف پرکردن اوقات فراغت و  آگاه‌سازی بانوان تبریزی نسبت به مسائل اجتماعی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به نگرانی مادران متقاضی از وضعیت فرزندان خود و برای تشویق بیشتر بانوان برای شرکت در کلاس‌های آموزشی خانه مادر و کودک به صورت مجهز تشکیل یافته و با نگهداری از کودکان، مادران می‌توانند در کلاس‌ها شرکت کنند.

رستمی در ادامه از برگزاری کلاس‌های خوشنویسی، نویسندگی، بازیگری، تئاتر و گویندگی توسط اساتید مجرب دانشگاهی در این مجموعه خبر داد و تصریح کرد: این کلاس‌ها به صورت هفتگی برگزار می‌شود و علاقمندان به این رشته‌ها می‌توانند در این کلاس‌ها شرکت کنند.

برگزاری جلسات مشاوره رایگان حقوقی برای همشهریان

وی از امضای تفاهم‌نامه این فرهنگسرا با قوه قضاییه خبر داد و گفت: با توجه به امضای این تفاهم‌نامه، با حضور کارشناسانی از دادگستری استان، به صورت رایگان ۲ روز در هفته به مراجعه کنندگان مشاوره ارائه خواهد شد و افراد برای بهره‌مندی از این مسئله باید ثبت نام کنند.

مدیر فرهنگسرای بزرگ الغدیر تبریز،  از امضای تفاهم‌نامه با جهاد دانشگاهی استان، گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه کلاس‌های آموزشی زبان‌های خارجی و مهارت‌های هفت‌گانه کامپیوتر و تکنسینی داروخانه توسط جهاد دانشگاهی برگزار شده و در یک سال گذشته نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در این کلاس‌های شرکت کرده است.

آموزش ۵ هزار نفر در رشته‌های قرآنی تنها در فرهنگسرای الغدیر

وی، در ادامه با اشاره به تفاهم‌نامه این مجموعه با موسسه جامعه القرآن و عترت تبریز و مهد قرآن استان، تصریح کرد: در کمتر از ۲ سال ۵هزار نفر توسط جامعه القرآن در فرهنگسرای الغدیر آموزش دیده‌‌اند.

وی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی خانه‌های سلامت وابسته به آموزش شهروندی، تصریح کرد: خانه سلامت در زمینه سلامت جسمی و روحی و روانی آموزش‌هایی را ارائه می‌کند به طوری که در یک سال گذشته ۶۰۰ نفر به صورت مشاوره‌ای به خانه سلامت مراجعه کرده‌اند.

مدیر فرهنگسرای بزرگ الغدیر تبریز، ادامه داد: ۵۰ کارگاه آموزشی در حوزه بهداشت و سلامت شهروندی در این مجموعه برگزار شده است که مورد توجه و استقبال همشهریان قرار گرفته است.

وی، با تاکید بر بحث اهمیت کتابخوانی، گفت: کتابخانه این مجموعه در ۲ سالن مجزا برای بانوان و برادران با ۱۰ هزار جلد کتاب از ساعت ۷ صبح تا ۸ بعد از ظهر دایر بوده و روزانه ۳۰۰ نفر به کتابخانه مراجعه می‌کنند.

رستمی در ادامه با اشاره به اهمیت بحث ورزش بانوان، بیان کرد: بر اساس این امر سالنی با همکاری شهرداری منطقه ۴ در این مجموعه در حال آماده‌سازی بوده و رو به اتمام است.

احداث کلینیک تخصصی قلب شهرداری تبریز در مجموعه فرهنگسرا

وی در بخش دیگر از سخنان خود از احداث کلینیک تخصصی قلب شهرداری تبریز در این مجموعه خبر داد و تصریح کرد: این کلینیک تا پایان سال جاری احداث و تجهیز شده و پس از راه‌اندازی پرسنل شهرداری و عموم مردم منطقه می‌توانند از خدمات آن بهره‌مند شوند.

تعمیرگاه های اطراف فرهنگسرا منتقل می‌شوند

مدیر فرهنگسرای بزرگ الغدیر تبریز، در ادامه با اشاره به وجود تعمیرگاه‌های خودرو در اطراف این فرهنگسرا، خاطرنشان کرد: در آینده با توجه به رایزنی‌ها تعمیرگاه‌های اطراف و مدارس به محلی دیگری منتقل شده و منطقه برای حضور مراکز و فروشگاه‌های فرهنگی و هنری آماده می‌شود.