جواد زنجانی فرماندار اردبیل در مراسم رونمایی از این تندیس با بیان اینکه فرهیختگان سرمایه‌های فرهنگی و اجتماعی استان هستند، گفت: اردبیل در تاریخ ایران گوهر درخشان، جاودان و اثر گذاراست و به اعتراف همه اسناد تاریخی وحدت، انسجام، اقتدار و اعتبار ایران در دوران صفوی رخ داده است. وی با بیان اینکه آثار و […]

جواد زنجانی فرماندار اردبیل در مراسم رونمایی از این تندیس با بیان اینکه فرهیختگان سرمایه‌های فرهنگی و اجتماعی استان هستند، گفت: اردبیل در تاریخ ایران گوهر درخشان، جاودان و اثر گذاراست و به اعتراف همه اسناد تاریخی وحدت، انسجام، اقتدار و اعتبار ایران در دوران صفوی رخ داده است.

وی با بیان اینکه آثار و مجموعه‌های مثل این تندیس توسط هنرمند استان ودود موذن که با اثرات و نفسات خود ساخته شده، موجب افتخار این شهر شده است، تصریح کرد: باید میراث فرهنگی، هنری و تاریخی کشور را در شأن خود پاسداشت کنیم.

زنجانی از برگزاری مراسم تجلیل از مفاخر استان در هفته بزرگداشت استان اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: با برنامه‌هایی از این دست سیمای تاریخی و حقیقی استان را می‌توانیم به دنیا نشان دهیم.

فرماندار اردبیل با بیان اینکه رسانه‌ها و جبهه فرهنگی باید ارزش‌های فرهنگی و خصلت‌های مهمان نوازی، هنری و مذهبی استان را به دنیا انعکاس دهند، گفت: بزرگداشت این هفته فرصت مناسبی برای ترمیم زخم های قدیمی استان است.

ودود موذن زاده طراح و سازنده این تندیس نیز با بیان اینکه مقدمات طراحی و ساخت این تندیس از دو سال پیش آغاز شده است، گفت: با توجه به حساسیت موضوع، در این رابطه با تاریخ شناسان و محققان تاریخ خاندان صفوی و شیخ صفی الدین اردبیلی جلسات متعددی داشتیم و بعد از آماده سازی و طراحی ماکت، مجددا بازبینی شد و بعد از رسیدن به نتیجه نهایی به مرحله اجرا درآمد.

وی از طراحی و ساخت تندیس شمس عطار اردبیلی و نیم تنه چندتن از مفاخر استان در آینده نزدیک خبر داد.

رافیق معلم از مشاهیر هنری کشور آذربایجان به ضرورت ارزش گذاری و افتخار به نعمت‌های معنوی تاکید کرد و گفت: باید از شاه اسماعیل خطایی به نیک یاد کرد؛ چرا که وی حقیقتا یک فاتح بود و در طول ۱۴ سال ۱۴ کشور را فتح کرد.

وی با بیان اینکه ایران در تاریخ دنیا نقش مهمی داشته است،گفت: امیدواریم این تندیس برای تاریخ اردبیل یک یادگار و نشان باشد.