اکبر طاهری از راه‌اندازی سیستم کاداستر برای معادن استان در سال جاری برای معادن استان خبر داد. وی تصریح کرد: راه‌اندازی سیستم کاداستر مهم‌ترین اقدام این سازمان در چهار ماه اول امسال در حوزه معدن بوده است. معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی ادامه داد: با راه‌اندازی این سیستم برای معادن استان […]

اکبر طاهری از راه‌اندازی سیستم کاداستر برای معادن استان در سال جاری برای معادن استان خبر داد.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی سیستم کاداستر مهم‌ترین اقدام این سازمان در چهار ماه اول امسال در حوزه معدن بوده است.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی ادامه داد: با راه‌اندازی این سیستم برای معادن استان بسیاری از مشکلات و تخلفات مربوط به حوزه معدن برطرف شده است.

این مسئول افزود: تشکیل کنسرسیوم معادن سنگ و آهن و صاحبان صنایع معدنی، فعال‌سازی هیئت حل‌اختلاف مذکور در ماده چهار قانون معادن، برگزاری مناقصه‌های عمومی برای اکتشاف و بهره‌برداری از مواد معدنی استان، پیگیری پروژه‌های زیرساختی در بخش معدن استان از قبیل برق‌رسانی به معادن شمال شهرستان خوی و چایپاره و همچنین احداث راه‌های ارتباطی معادن از جمله سایر اقدامات این سازمان در حوزه معدن در چهار ماه اول امسال بوده است.

طاهری ادامه داد: دو منطقه از استان به دو پهنه شمال به مساحت ۲ هزار کیلومتر مربع پهنه جنوب به مساحت ۵ هزار کیلومتر مربع تقسیم شده است.

وی خاطرنشان کرد: پهنه شمال و جنوب استان جهت انجام ژئوفیزیک هوایی و مطالعات اکتشافی اولیه به منظور شناسایی ظرفیت‌های فلزی واقع شده در این دو پهنه ظرف مدت یک سال به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی و شرکت سرمایه‌گذاری غدیر واگذار شده است.

این مسئول اذعان داشت: همچنین مناطق مستعد معدنی شناسایی شده جهت تکمیل عملیات اکتشافی بهره‌برداری از این مناطق از طریق مزایده عمومی به دارندگان صلاحیت فنی و مالی واگذار شده است.