علی‌اصغر شیرمحمدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران زنجان با گرامیداشت یاد و خاطره ۲۲ شهید عرصه مبارزه با مواد مخدر استان زنجان اظهار داشت: هر ساله در استان زنجان تدابیر ملی و استانی مبارزه با مواد مخدر انجام می‌گیرد. وی با بیان اینکه استان زنجان در مسیر ترانزیت غرب به شرق کشور قرار گرفته است، […]

علی‌اصغر شیرمحمدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران زنجان با گرامیداشت یاد و خاطره ۲۲ شهید عرصه مبارزه با مواد مخدر استان زنجان اظهار داشت: هر ساله در استان زنجان تدابیر ملی و استانی مبارزه با مواد مخدر انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه استان زنجان در مسیر ترانزیت غرب به شرق کشور قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: ماموران انتظامی استان زنجان ایجاد ایست‌های بازرسی و نظارت بر ترددها در محورهای مواصلاتی را در دستور کار خود قرار دارند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان زنجان با اشاره به اقدامات ۴ ماهه نخست سال جاری در دایره مبارزه با مواد مخدر استان زنجان عنوان کرد: در ۴ ماهه نخست سال بیش از ۵۳۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی در استان زنجان کشف و ضبط شده که کشفیات این مواد مخدر افزایش ۸۵ درصدی نسبت به مشابه سال گذشته داشته است.

شیرمحمدی با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ کیلوگرم نیز مواد مخدر پیش‌ساز شیشه در استان زنجان کشف و ضبط شده است، افزود: کشفیات این نوع مواد مخدر در استان زنجان افزایش ۱۶۴ درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه از آغاز سال تاکنون تعداد قابل توجهی توزیع‌کننده و مصرف‌کننده مواد مخدر در استان زنجان دستگیر شده است، اعلام کرد: آمار دستگیرشدگان در استان زنجان کاهش ۴ درصدی دارد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان زنجان از انهدام هشت باند مواد مخدر در چهار ماهه نخست سال خبر داد و اضافه کرد: در این عملیات‌ها ۱۹۵ دستگاه خودرو توفیق شده که ۵ درصد افزایش داشته است.

شیرمحمدی از اجرای ۳۴ طرح مبارزه با مواد مخدر از آغاز سال تاکنون در زنجان  خبر داد و خاطرنشان کرد: تعداد عملیات‌های اجرایی توسط ماموران انتظامی استان زنجان نسبت به سال گذشته افزایش ۱۷ درصدی دارد.

وی با بیان اینکه طرح جمع‌آوری معتادان ولگرد از مهم‌ترین طرح‌های اجرایی نیروی انتظامی در راستای مبارزه با مواد مخدر است، گفت: طی دو مرحله در شهرستان زنجان ۹۶ معتاد دستگیر و به مراجع قانونی تحویل داده شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان زنجان با اشاره به دستگیری ۵۷ معتاد طی طرح جمع‌آوری معتادان ادامه داد: در شهرستان‌های ابهر ۲۷ نفر و در شهرستان خرم‌دره ۳۰ نفر در طرح جمع‌آوری معتادان دستگیر شدند.