سرمایه‌گذاری ۲۷ هزار میلیاردی برای خط سه مترو تبریز/حمل سرمایه از شرق به غرب
سرمایه‌گذاری ۲۷ هزار میلیاردی برای خط سه مترو تبریز/حمل سرمایه از شرق به غرب

سعید حاجی‌ زاده در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اولویت اول شورای چهارم جذب سرمایه‌گذار و کسب درآمد پایدار است، اظهار کرد: درحال حاضر بیش از ۷۰ درصد درآمدهای شهرداری نامطمئن می‌باشد و همین امر در روند بودجه‌ریزی برای طرح‌های شهری تاثیرگذار است. وی ادامه داد: با جذب سرمایه‌ گذار می‌توان در راستای توازن شهری […]

metrooسعید حاجی‌ زاده در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اولویت اول شورای چهارم جذب سرمایه‌گذار و کسب درآمد پایدار است، اظهار کرد: درحال حاضر بیش از ۷۰ درصد درآمدهای شهرداری نامطمئن می‌باشد و همین امر در روند بودجه‌ریزی برای طرح‌های شهری تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: با جذب سرمایه‌ گذار می‌توان در راستای توازن شهری قدم برداشت و در مناطق محروم پروژه‌های تجاری، تفریحی و خدماتی اجرا کرد.

وی تصریح کرد: سال گذشته ۵۷ طرح مشارکتی به ارزش چهار هزار و ۲۶ میلیارد تومان تصویب شد که در حال حاضر ۱۸ عدد از آنها با حجم ۳ هزار و ۸۸ میلیارد تومانی در حال اجراست. از این بین ۱۱ طرح آماده فراخوان و ۲۸ طرح در مرحله مذاکره با بخش خصوصی است.

سخنگوی شورای شهر تبریز با اعلام اینکه ۱۹ طرح به ارزش پنج هزار و ۵۴۴ میلیارد تومان طبق پیش‌بینی صورت گرفته تا برج سال ۹۴ انجام خواهد شد، ابراز کرد: در سال‌های گذشته بیشتر پروژه‌ها در شرق تبریز صورت می‌گرفت و مناطق ۱،۲ و ۵ بیشترین حجم سرمایه‌گذاری را به خود اختصاص داده بودند اما در سال جاری شاهد اجرای پروژه‌های متعدد در غرب تبریز از جمله مناطق ۳،۶ و ۹ خواهیم بود.

وی افزود: جذب سرمایه‌گذار در مناطق کم‌برخوردار امری دشوار است، اما حمل سرمایه از شرق به غرب نشان از فعالیت رضایت‌بخش شهرداری است. اکنون شرکت‌ها و سازمانهای شهرداری نیز به مسئله سرمایه‌گذاری ورود پیدا کردند و ما شاهد اجرای طرح توسط سازمان پسماند و شرکت اتوبوسرانی می‌باشیم.

وی عنوان کرد: شورای شهر در راستای احیای بافت فرسوده ۱۱ طرح را به ارزش ۵۵۶ میلیارد تومان اجرا کرده است.

حاجی‌زاده با اشاره به عقد ۴ تفاهمنامه برای توسعه‌ی قطار شهری تبریز، بیان کرد: برای اجرای این طرح‌ها ۲ هزار و ۸۳۵ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است، در این بین تنها ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای احداث خط ۳ مترو تبریز به طول ۱۵ کیلومتر در نظر گرفته شده است و طبق تفاهمنامه ۱۵ درصد سهم شهرداری و مابقی سهم شرکت ترکیه‌ای است.

وی یادآور شد: به طور کلی ۹۱ طرح در طول دوسال اخیر با حجم سرمایه‌گذاری نه هزار و ۵۷۰ میلیارد تومانی تصویب شده است که پنج هزار و پانصد میلیارد آن مربوط به سال ۹۴ است.

وی در پایان گفت: حجم سرمایه‌گذاری در دوره‌ی چهارم شورا نسبت به دوره‌های قبل بیش از دوبرابر شده است.‌