عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان گفت، گروه تکفیری صهیونیستی داعش ۱۹ موسسه رسانه تصویری در حد هالیوود و در شبکه های اجتماعی بیش از ۹۰ هزار صفحه در اختیار دارد. به گزارش شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، عبدالله القصیر عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان که در کنفرانس بین المللی مقابله با تروریسم تکفیری شرکت […]

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان گفت، گروه تکفیری صهیونیستی داعش ۱۹ موسسه رسانه تصویری در حد هالیوود و در شبکه های اجتماعی بیش از ۹۰ هزار صفحه در اختیار دارد.

به گزارش شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، عبدالله القصیر عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان که در کنفرانس بین المللی مقابله با تروریسم تکفیری شرکت کرده است در سخنرانی در دومین جلسه این کنفرانس گفت: ما امیدواریم کنفرانس دمشق نقطه آغاز تدوین راهبرد رسانه ای کاملی در مقابله با تروریسم تکفیری بزرگترین چالش پیش روی امت اسلامی و عربی باشد.

اکنون اطمینان وجود دارد که جنگ ها صرفاً عملیات مقابله نیروهای نظامی نیست بلکه مقابله دو اراده و دو برنامه سیاسی است که در آن از رسانه ها و تبلیغات متعدد برای جنگ روانی و سیاسی استفاده می شود. این چیزی است که ارتباط مستحکم عرصه جنگ نظامی و عرصه جنگ رسانه ای را نشان می دهد. این موضوع در عصر ما موضوع جدیدی نیست اگرچه ممکن است ابزارهای آن در عصر فضا و ماهواره و شبکه های اجتماعی تغییراتی کرده باشد. هدف از بهره برداری از رسانه ها در جنگ ها تضعیف روحیه دشمن و متقاعد کردن آن به پذیرش شکست و همچنین تقویت روحیه داخلی است.

وی دربخش دیگری گفت: داعش همان گونه که دکتر فؤاد ابراهیم پژوهشگر مشهور سعودی گفته است میراث خوار تاریخ وهابیت و نسخه اصلی آن است.

وی افزود: نحوه استفاده گروه‌های تکفیری از رسانه ها جالب توجه است و این امر حاکی از آن است که گروه‌های تکفیری از خلاء نیامده اند و مورد حمایت دستگاههای اطلاعاتی و حکومتهایی هستند که از امکانات رسانه ای بسیار عظیمی برخوردارند. به طور مثال داعش در شبکه های اجتماعی توییتر و فیسبوک بیش از ۹۰ هزار صفحه و همچنین ۱۹ موسسه رسانه ای در اختیار دارد که به صورت روزانه تولیدات رسانه ای عرضه می کند. (گروه تکفیری صهیونیستی ) داعش تیم بزرگی از کارشناسان حرفه ای در امور رسانه در اختیار دارد و بررسی تصویربرداری های صورت گرفته توسط این گروهک حاکی از آن است که سطح آن در حد هالیوود است. این امر نشان می دهد که استودیوهای هالیوود و یا دست کم کسانی که در هالیوود آموزش دیده اند برای این گروه کار می کنند.

وی در بخش دیگری گفت: هشتاد درصد از کسانی که در سالهای اخیر به (گروه تکفیری صهیونیستی) داعش پیوسته اند از طریق شبکه های اجتماعی و ابزارهای جدید این اقدام را کرده اند.