این گردشگر اهل اهواز در متن خود آورده است: این سومین باری است که به تبریز سفر می کنم. دو بار گذشته به واسطه ماموریت کاری امکان آوردن خانواده برایم فراهم نبود ولی امسال چون هم آب و هوای تبریز خنک است و هم زیبایی هایی که پیش از این نیز از این شهر تاریخی […]

این گردشگر اهل اهواز در متن خود آورده است: این سومین باری است که به تبریز سفر می کنم. دو بار گذشته به واسطه ماموریت کاری امکان آوردن خانواده برایم فراهم نبود ولی امسال چون هم آب و هوای تبریز خنک است و هم زیبایی هایی که پیش از این نیز از این شهر تاریخی و با فرهنگ دیده بودم خانواده را با خود همراه کردم.

نام تبریز در ذهم من و افرادی امثال من که هر از چندگاهی می توانیم به این منطقه سفر کنیم عجین شده است با طبیعت، تاریخ و فرهنگ.

سفر امسال من به تبریز نگاه و به نوعی ذهنیتم را نسبت به این شهر عوض کرد . بیش از ۱۲ سال پیش آخرین بار به تبریز آمده بودم ، تبریز امسال با تبریز ۱۲ سال پیش از زمین تا آسمان فرق کرده است.

تبریز بسیار بزرگتر شده، مدرن تر شده، برج ها و ساختمان های شیک زیادی در این شهر احداث شده و به نوعی زیبایی های مدرن این شهر به مراتب بیشتر از شهر من اهواز است …

البته این توسعه یافتگی معایبی هم دارد و آن اینکه دیگر خبری از صفای تاریخی و طبیعی تبریز عزیز چیزی به چشم نمی خورد اگر روز گذشته به ائل گولی تبریز نمی آمدیم فکر می کردم در یک شهر کویری قدم می زنم چرا که فضای سبز این شهربا قدمت بسیار بسیار کم است.

البته این امر برای شهرهای صنعتی طبیعی است ولی تبریز که ماهیتا صنعتی نبوده و نیست بلکه تبریز باغشهر ایران زمین بود و باید مملو از باغ هایی بود که با دیدن آن چشم ها نوازش پیدا می کرد.

پارک بزرگ ائل گولی از لحاظ وسعت شاید بزرگتر شده ولی متاسفانه آن صفای ۱۲ سال پیش را نداشت. با وجود آنکه استخر بزرگ این پارک مملو از آب بود ولی آبراه ها و آبشار های تعبیه شده این پارک خشک و بی رمق بود، گل های کاشته شده نیز اکثرا شمعدانی بودند که برای پارک جذابیت زیادی ندارند!

ما امروز به شهر مان باز می گردیم و برای اهالی میهمان دوست تبریز بهترین ها را آرزو می کنم.