مردی که برای کوهنوردی همراه کودک ۸ ساله خود به ارتفاعات منطقه «رازلیق» رفته بود با خرس خشمگین در این منطقه مواجه می‌شود حین گریز ناگهان خرس کودک ۸ ساله وی را به دندان می‌گیرد که بلافاصله مرد با مبارزه و تلاش نفس‌گیر و مشقت‌بار خود و درگیرشدن با خرس کودک خود را در حالی […]

مردی که برای کوهنوردی همراه کودک ۸ ساله خود به ارتفاعات منطقه «رازلیق» رفته بود با خرس خشمگین در این منطقه مواجه می‌شود حین گریز ناگهان خرس کودک ۸ ساله وی را به دندان می‌گیرد که بلافاصله مرد با مبارزه و تلاش نفس‌گیر و مشقت‌بار خود و درگیرشدن با خرس کودک خود را در حالی که به علت زخم‌های شدید دچار خونریزی شده بود از دست خرس نجات می‌دهد و پس از فراری دادن خرس توسط افراد حاضر در منطقه که برای کمک آمده بودند، هردو به مکان امنی می‌گریزند.

در ادامه نیز پس از تماس با اورژانس و حضور به موقع عوامل اورژانس سراب و انتقال به بیمارستان، کودک از مرگ حتمی رهایی می‌یابد و در بیمارستان تبریز بستری و تحت مداوا قرار می‌گیرد.

حیدرعلی امیرزاده رئیس اداره محیط زیست سراب نیز با ابراز تاسف از این حادثه ناگوار به خانواده‌ها توصیه کرد: حتی‌المقدور از بردن کودکان و افراد با توان جسمانی ضعیف به ارتفاعات و مناطق بکر طبیعی و مناطقی که احتمال گذر وحوش وجود دارد خودداری کنند.

صادق علی‌پور نیز از کارشناسان محیط زیست سراب در این زمینه گفت: از گردشگران خواهش می‌کنیم که اگر قصد سفر به مناطق حفاظت شده را دارند با مراجعه به محیط زیست با منطقه مورد سفر آشنایی پیدا کنند.

وی در ادام توصیه کرد: حتی‌المقدور خانواده‌ها از افراد بومی و چوپانان محل در مورد منطقه پرس‌وجو کنند.

این کارشناس محیط زیست یادآور شد: محل حادثه موسوم به قوتی قیه در ارتفاعات رازلیق بوده که افراد بومی به تردد خرس‌ها در این محل وقوف کامل دارند.

این گزارش حاکی است خرس‌های قهوه‌ای از حیوانات بومی منطقه و کوهستان‌های سراب محسوب می‌شوند و هر از چندگاهی با انسان درگیر می‌شوند در آخرین مورد در سال ۱۳۹۱ قتل خرس گرسنه توسط شکارچی خودسر در روستای هریس سراب بود که موجب اعتراض دوستداران طبیعت شد.