فرزین حق‌پرست با اشاره به برنامه‌های ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: در کل کشور خدمات ارائه شده در حوزه گردشگری با سطح جهانی و استانداردهای مطلوب فاصله دارد و باید فاصله خود را کاهش دهیم. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی افزود: برای توسعه گردشگری نیازمند ارتقا سطح رفاه و معیشتی […]

فرزین حق‌پرست با اشاره به برنامه‌های ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: در کل کشور خدمات ارائه شده در حوزه گردشگری با سطح جهانی و استانداردهای مطلوب فاصله دارد و باید فاصله خود را کاهش دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی افزود: برای توسعه گردشگری نیازمند ارتقا سطح رفاه و معیشتی مردم هستیم و نحوه تعامل مردم با مسافران نیز بهتر شود.

حق‌پرست میهمان نوازی مردم آذربایجان‌شرقی را یک برند و نشانه برای گردشگران داخلی و خارجی دانست و گفت: در خاطرات گردشگران و مسافران ورودی به استان این میهمان‌نوازی انعکاس داده شده و امیدواریم این امر بهتر نیز شود.

وی با بیان اینکه توسعه فعالیت‌های خیریه فرهنگی نیاز استان است، گفت: در حال حاضر با حضور یک خیر فرهنگی خانه استاد شهریار در حال بازسازی است و حضور خیران فرهنگی برای حراست از آثار تاریخی و فرهنگی همانند مدرسه‌سازی ارزشمند است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی با اشاره به برنامه‌های ستاد خدمات سفر استان گفت: ۲۱ مورد جلسات در این حوزه در شهرهای مختلف استان تشکیل شده و ۲۳۶ مورد بازدید رخ داده و ۲۳ مورد تذکر و ۱۰ مورد اخطار کتبی رخ داده و در برخی موارد لغو مجوز دفاتر خدماتی صورت گرفته است.

وی بر بازرسی‌های مردمی، نظارت و انعکاس مشکلات به کمیته رسیدگی تاکید کرد و گفت: نیاز شدیدی به امر بازرسی و نظارت داریم تا خدمات مطلوب به مسافران عرضه شود و در دو سطح ملی و استانی شماره تلفن‌های ۳۵۴۶۴۸۰ و ۰۹۶۲۹ برای تماس اعلام شده است.

حق‌پرست با اشاره به فعالیت کمیته بازاریابی و تبلیغات در داخل و خارج از استان اظهار داشت: جشنواره‌های متعددی در این زمینه برگزار می‌شود که پویایی در حوزه گردشگری استان در این زمینه دنبال می‌شود تا بتوانیم مسافران بیشتری جذب کنیم.

وی ثبت کباب بناب در سطح ملی را دارای اهمیت دانست و گفت: آذربایجان‌شرقی در زمینه مواد غذایی دارای شهرت است و باید از این ظرفیت استفاده کنیم و کباب بناب دومین غذا در کشور است که ثبت شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: در مناطق پرتردد مسافران از جمله جلفا و خداآفرین در تابستان سال‌جاری تمهیدات ویژه‌ای برای تامین مواد غذایی و نیز مسائل اقامتی در نظر گرفته شده و نیروی انتظامی نیز برنامه‌های ویژه‌ای برای این امر در نظر دارد.

وی یادآور شد: کیفی‌سازی هتل‌های تبریز از سال گذشته مورد توجه قرار گرفته و تعمیرات و استانداردسازی انجام شده که نتیجه این امر در افزایش سطح اشتغال منعکس شده و امسال سطح اشغال به ۸۸ درصد رسیده است.

وی یادآور شد: ابلاغ تاسیس خانه مسافر در برخی شهرها در حال انجام است و با آموزش و پرورش نیز مکاتبه می‌کنیم تا سطح پوشش و کیفیت خدمات را افزایش دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی با تاکید بر افزایش همکاری گردشگری میان ایران و ترکیه گفت: در تعاملاتی که با مسئولان گردشگری استان استانبول داشتیم زمینه برای حضور دفاتر گردشگری ترک در تبریز فراهم شده و امیدواریم زمینه تعامل با کشورهای خارجی بیشتر از گذشته فراهم شود.