حبیب حسینقلی‌زاده اظهار داشت:  بر اثر برخورد یک دستگاه موتورسوار با خودرو سواری ریو در شهر مرند، موتورسوار در دم جان باخت. وی ادامه داد: با وجود اعزام تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵شهرستان مرند، متاسفانه به علت شدت ضربه وارده به سر راننده ۳۱ ساله موتورسیکلت، در دم جان باخته بود. سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های […]

tasadoحبیب حسینقلی‌زاده اظهار داشت:  بر اثر برخورد یک دستگاه موتورسوار با خودرو سواری ریو در شهر مرند، موتورسوار در دم جان باخت.

وی ادامه داد: با وجود اعزام تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵شهرستان مرند، متاسفانه به علت شدت ضربه وارده به سر راننده ۳۱ ساله موتورسیکلت، در دم جان باخته بود.
سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی، یکی از علل بالابودن مرگ موتورسواران را غریبه بودن آنها با کلاه ایمنی دانست و گفت: علت اصلی فوت آنها اغلب ضربه مغزی و برخورد سرشان با زمین یا یک شی است که در صورت داشتن کلاه ایمنی می‌توان تا حدودی از تلفات جانی موتورسواران جلوگیری کرد.
این مسئول از شهروندان و رانندگان خواست در صورت مشاهده آمبولانس فوریت‌های پزشکی، راه را برای خودروهای امدادی باز کنند تا در اسرع وقت امداد رسانی به مصدومان انجام شود.

برخورد ۴ دستگاه سواری با ۱۲ تن مصدوم در جاده تبریز- خواجه

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان آذربایجان‌شرقی نیز از برخورد چهار دستگاه خودرو سواری در کیلومتر ۱۰ جاده خواجه – تبریز خبر داد که موجب مصدومیت ۱۲ تن شد.
حسینقلی‌زاده گفت: در این حادثه بعد از اقدامات پیش بیمارستانی توسط تکنسین‌های پایگاه‌های خواجه، سرند،شیخ‌رجب، هریس و ۲۲۰ تبریز، ۱۲ مصدوم سانحه به بیمارستان امام رضا منتقل شدند.

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان از عموم هموطنان خواست در هنگام مشاهده سوانح رانندگی پیش از اطمینان از وجود مصدوم با اورژانس تماس نگیرند چرا که در موارد متعددی پس از اعزام آمبولانس‌ها به محل حادثه متوجه می‌شویم که هیچ  مصدومی وجود ندارد و در صورت تماس نیز آدرس دقیق ارائه دهند.

وی با تأکید بر حفظ آرامش از سوی شهروندان در حین ارائه مشخصات حادثه به اپراتور اورژانس گفت: بعضا با راهنمایی اپراتورهای اورژانس که کارشناس پرستاری هستند، می‌توان با انجام حرکات ساده قبل از رسیدن عوامل اورژانس، تا حد زیادی در زنده ماندن مصدوم سهیم باشند.

این مسئول گفت: تمام اقشار جامعه اعم از دانشجویان، دانش آموزان، رانندگان، زنان خانه‌دار، کارکنان ادارات دولتی و غیر دولتی، نیروهای نظامی و انتظامی می توانند با آموزش مهارت‌های لازم برای امدادرسانی و کمک به مصدومان و پیشگیری از حوادث و سوانح و بیماریهای اورژانسی، در کاهش مرگ و میر و آسیبها و معلولیتهای جسمی و روانی ناشی از آن موثر باشند.