رئیس پلیس راه استان قزوین ضمن اعلام ترافیک روان و عادی در محورهای مواصلاتی استان گفت: برخورد یک دستگاه تریلی که راننده آن خواب‌آلود بود با یک دستگاه خودروی سواری که در حاشیه آزادراه توقف کرده منجر به فوت یک کودک ۸ ساله شد. بهرام زینلی در تشریح وضعیت محورهای مواصلاتی استان قزوین در ایام […]

رئیس پلیس راه استان قزوین ضمن اعلام ترافیک روان و عادی در محورهای مواصلاتی استان گفت: برخورد یک دستگاه تریلی که راننده آن خواب‌آلود بود با یک دستگاه خودروی سواری که در حاشیه آزادراه توقف کرده منجر به فوت یک کودک ۸ ساله شد.

بهرام زینلی در تشریح وضعیت محورهای مواصلاتی استان قزوین در ایام تعطیلات پایان هفته و عید سعید فطر اظهار داشت: در روزهای گذشته شاهد ترافیک سنگین در محورهای مواصلاتی استان از جمله مسیر آزادراه تهران- قزوین و قزوین – رشت بودیم اما هم اکنون ترافیک در محورهای مواصلاتی استان عادی و روان است.

وی افزود: محورهای مواصلاتی تهران- قزوین، قزوین- رشت و قزوین – زنجان که از مهمترین آزادراه‌های کشور است ترافیکی روان و عادی را دارد.

رئیس پلیس راه استان قزوین عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به اینکه برخی هموطنان مسافرت خود را به بعد از نماز مغرب و عشاء امشب و برخی نیز به بعد از برپایی نماز عید فطر فردا موکول کرده‌اند از آخر شب جمعه شاهد ترافیک سنگین در محورهای یاد شده باشیم.

زینلی عنوان کرد: همچنین به منظور افزایش ایمنی و تسهیل در عبور و مرور محدودیت‌هایی در جاده قدیم قزوین – تهران و قزوین – رشت اعمال شده که تا ۲۸ تیرماه ادامه دارد.

وی یادآور شد: شب گذشته متأسفانه بر اثر برخورد یک دستگاه تریلی با یک دستگاه خودروی سواری گرند ویتارا در آزادراه تهران- قزوین محدوده پادگان جوادنیا یک کودک ۸ ساله از سرنشینان خودروی گرند ویتارا در دم فوت و دیگر سرنشینان نیز به بیمارستان منتقل شدند.

وی در تشریح علت وقوع این حادثه بیان کرد: بارها تذکر داده شده که حاشیه بزرگراه‌ها محل مناسبی برای توقف نبوده و رانندگان از توقف در حاشیه اتوبان به خصوص در هنگام شب خودداری کنند. در این حادثه نیز راننده تریلی بر اثر خستگی و خواب‌آلودگی و عدم توجه به جلو با برخورد به خوردی گرند ویتارا که در حاشیه بزرگراه توقف کرده بود منجر به بروز این حادثه شد.

رئیس پلیس راه استان قزوین در توصیه به مسافران تعطیلات عید فطر عنوان کرد: پرهیز از رانندگی در حالت خستگی و همچنین شب هنگام استراحت لازم پیش از رانندگی، رعایت فاصله طولی با خودروها، عدم تغییر مسیر ناگهانی در آزادراه و همچنین پرهیز از توقف در حاشیه جاده‌ها از جمله مسایلی است که رانندگان باید آنها را رعایت کنند.

زینلی در پایان ضمن توصیه رانندگان به صبر و حوصله در رانندگی تاکید کرد هرگونه تخلفی در جاده‌های استان با برخورد قانونی روبرو می‌شود.