محمدرضا مروارید اظهار داشت: در حال حاضر توسط یک دستگاه بالگرد با استفاده از آب سد ایلام آتش‌سوزی جنگل شاه‌قلندر ایلام مهار شده است. استاندار ایلام گفت: یک فروند هواپیما نیز با ظرفیت ۴۰ هزار لیتر آبگیری به سمت استان ایلام در حرکت است که بر اساس اعلام مسئولان امر راس ساعت ۱۴ عملیات اطفای حریق را […]

asمحمدرضا مروارید اظهار داشت: در حال حاضر توسط یک دستگاه بالگرد با استفاده از آب سد ایلام آتش‌سوزی جنگل شاه‌قلندر ایلام مهار شده است.

استاندار ایلام گفت: یک فروند هواپیما نیز با ظرفیت ۴۰ هزار لیتر آبگیری به سمت استان ایلام در حرکت است که بر اساس اعلام مسئولان امر راس ساعت ۱۴ عملیات اطفای حریق را در ارتفاعات شاه قلندر ایلام آغاز می‌کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر هماهنگی‌های لازم برای بارگیری مجدد این هواپیما در فرودگاه ایلام انجام شده و چندین دستگاه تانکر آبرسان در فرودگاه مستقر شده تا این هواپیما را بارگیری کنند.

این مسئول اضافه کرد: البته این هواپیما از تهران بارگیری شده و این تمهیدات تنها برای احتیاط در ایلام اندیشیده شده تا به سرعت این هواپیما را آب بارگیری کرده و در صورت لزوم از آب آن استفاده شود.

مروارید تصریح کرد: مشکلی در زمینه مهار این حریق وجود نداشته و مسئولان امر با تلاش مردم منطقه در حال مهار کامل آتش‌سوزی هستند.