حسین آذرنیا با اعلام این مطلب افزود: به دنبال مطالعات انجام گرفته در خصوص جنبه ها و ظرفیت های شهر اصفهان در حوزه فرهنگی، مقرر شده بود تا زمینه های همکاری این دو شهر در حوزه فرهنگ و هنر مورد بررسی قرار گیرد. وی افزود: زمینه های تعامل هنرمندان این دو شهر، برگزاری هفته های […]

حسین آذرنیا با اعلام این مطلب افزود: به دنبال مطالعات انجام گرفته در خصوص جنبه ها و ظرفیت های شهر اصفهان در حوزه فرهنگی، مقرر شده بود تا زمینه های همکاری این دو شهر در حوزه فرهنگ و هنر مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: زمینه های تعامل هنرمندان این دو شهر، برگزاری هفته های فرهنگی و هنری در شهرهای تبریز و اصفهان، در دیدار با مدیران فرهنگی این شهر مورد توجه قرار گرفت.

آذرنیا با اشاره به عمق روابط فرهنگی تبریز و اصفهان به دو عنوان دو شهر تاثیرگذار در تاریخ و فرهنگ اسلام و تشیع افزود: انتقال تجارب فرهنگ و فنی در طی سده های گذشته و نیز استفاده از توان صنتعگران تبریزی در عمارت شهر اصفهان در دوره صفویان، نضج و گسترش هنر نقاشی، نگارگری و خوشنویسی و راه یافتن آن به ابنیه و مساجد تاریخی این شهر از جمله زمینه های مشترک فرهنگی  میان دو شهر هستند.

وی با مهم خواندن زمینه های تعامل، خاطر نشان کرد: امیدواریم برگزاری مناسبتهای مشترک میان این دو شهر، به افزایش همدلی و همزبانی میان شهروندان و هنرمندان این دو شهر کمک کند و روح اتحاد میان همه شهروندان ایرانی را فرهم نماید.

وی با بیان اینکه سازمان در حال مطالعه زمینه های برگزاری چند مناسبت فرهنگی دراین شهر است، افزود: انتظار می رود با بررسی ابعاد و زمینه های این رخدادهای فرهنگی زمینه حضور هنرمندان هر دو شهر در شهرهای میزان فراهم آید.

آذرنیا با اشاره به استقبال مدیران فرهنگی اصفهان از ایده های ارائه شده از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز خاطر نشان کرد: اصفهان آمادگی همه جانبه خود را برای پذیرش هنرمندان و اهالی فرهنگی این تبریز اعلام کرده است.