یادگاری شهرداری تبریز برای شورای شهر بعدی !
یادگاری شهرداری تبریز برای شورای شهر بعدی !

به گزارش اویاقلیق به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر تبریز، اصغر عابدزاده اظهار داشت: مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری تبریز نباید در تقابل با هم باشند بلکه بکوشند با تعامل با یکدیگر دیون خود را پرداخت کنند و مانع انتقال این بدهی‌ها به دوره‌های بعدی شورا شوند. وی بر متناسب بودن دخل و خرج […]

به گزارش اویاقلیق به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر تبریز، اصغر عابدزاده اظهار داشت: مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری تبریز نباید در تقابل با هم باشند بلکه بکوشند با تعامل با یکدیگر دیون خود را پرداخت کنند و مانع انتقال این بدهی‌ها به دوره‌های بعدی شورا شوند.

وی بر متناسب بودن دخل و خرج شهرداری تاکید کرد و از مجموعه شورا و شهرداری تبریز خواست تا این موضوع را در بودجه سال ۹۶ مورد توجه قرار دهند تا شورای آتی دچار تنش‌های ناشی از اقدامات نادرست شورای دور چهارم نگردد.

عضو کمیسیون فرهنگی و امور اجتماعی شورای شهر تبریز اضافه کرد: با وجود اینکه همه افراد خواهان برقراری عدالت در جامعه هستند اما در میدان عمل این موضوع مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

وی گفت: با توجه به اینکه مبنای عمل ما در بودجه‌بندی مناطق شهری بر اساس مساحت، جمعیت و وضعیت مناطق است لذا مناطق کم‌برخوردار باید در اولویت باشند و این موضوع باید در فصل بودجه‌بندی مورد توجه قرار گیرد.

عابدزاده بودجه شهرداری تبریز را ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ۷۵ درصد از بودجه شهرداری تبریز محقق شده است.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد اصلی شورا و شهرداری تبریز در بودجه سال ۹۶ باید رویداد تبریز ۲۰۱۸ باشد و با وجود اینکه تنها یکسال به آغاز این رویداد مهم باقی است متاسفانه هیچ اقدام ارزنده‌ای در این خصوص صورت نگرفته است.

رئیس شورای اسلامی استان آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: رویداد تبریز ۲۰۱۸ صرفا متعلق به تبریز نیست و شهرداری و سازمان میراث فرهنگی به تنهایی قادر به برگزاری این رویداد مهم نیستند از این رو دولتمردان باید در این ارتباط وارد عمل شوند و زیر ساخت های لازم برای این رویداد ملی را فراهم کنند.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش ضمن اشاره به ماده ۱۸ قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش گفت: بر اساس این ماده باید در ازای هر ۲۰۰ مجتمع یک مدرسه وجود داشته باشد در حالی که بیش از نیمی از مدارس شهر نیاز به تجدید بنا دارند و با این وضعیت در آینده نزدیک مدارس دو شیفته و سه شیفته خواهند شد و قطعا این موضوع آسیب جدی به تعلیم و تربیت فرزندانمان خواهد زد.

عابدزاده ضمن تقدیر از تصویب لایحه یکسان سازی دریافتی پرسنل شهرداری تبریز، رسیدگی به معیشت کارگران را از وظایف ذاتی شهرداری دانست و اظهار کرد: شهرداری با انجام به موقع به وظایف خود باید مانع طرح این مسئله در صحن شورا شویم.

وی در ادامه خواستار شفاف‌سازی بدهی‌ها و دیون شهرداری تبریز به اشخاص حقیقی و حقوقی شد و تصریح کرد: مجموعه شورا اسلامی شهر و شهرداری تبریز متعلق به شهر هستند از این رو نباید این دو نهاد در تقابل با هم باشند بلکه بکوشند با تعامل با یکدیگر دیون خود را پرداخت کنند و مانع انتقال این بدهی ها به دوره های بعدی شورا شوند.

این عضو شورای شهر تبریز پیگیری مطالبات دولتی را از وظایف ذاتی شورا دانست و از همکاران شورایی خود خواست تا این مسئله را پیگیری کنند.

 وی همچنین خواستار توجه به مناطق کم‌برخوردار شد و افزود: توجه به مسیرگشایی‌ها در این مناطق نه تنها هزینه‌ای برای شهر تحمیل نخواهد کرد بلکه باعث در درآمدزایی خواهد شد.