تیم تراکتورسازی تا پیش از هفته هشتم صدرنشین لیگ بود اما در این هفته با توقف مقابل سایپا جای خود را به پرسپولیسی داد که با برد مقابل نفت تهران ۱۸امتیازی شد. امیر قلعه‌نویی پس از تساوی مقابل سایپا اذعان داشت که تیم همیشگی نبودیم و در ادامه لیگ باید پرقدرت‌تر ظاهر شویم. سرمربی تراکتورسازی […]

۱۴۲۶۷۵_۱۳۹تیم تراکتورسازی تا پیش از هفته هشتم صدرنشین لیگ بود اما در این هفته با توقف مقابل سایپا جای خود را به پرسپولیسی داد که با برد مقابل نفت تهران ۱۸امتیازی شد. امیر قلعه‌نویی پس از تساوی مقابل سایپا اذعان داشت که تیم همیشگی نبودیم و در ادامه لیگ باید پرقدرت‌تر ظاهر شویم. سرمربی تراکتورسازی در گفت‌وگویی در مورد آخرین وضعیت تراکتورسازی و همچنین اتفاقات پیرامونی فوتبال کشورمان صحبت کرد.

  •    می‌توان گفت تراکتورسازی از تعطیلات لیگ لطمه دید و حالا ۱۵روز دیگر دوباره لیگ سه‌هفته برای بازی تیم ملی مقابل سوریه تعطیل خواهد بود. در این ارتباط چه صحبتی دارید؟

واقعیت این است که ما هیچ‌وقت از این تعطیلات استفاده نکردیم. همیشه در اوج بودیم که لیگ تعطیل شده و بعد در ادامه بازی‌ها شروع خوبی نداشتیم. مثلا آن دفعه بعد از تعطیلات لیگ با پرسپولیس بازی کردیم که امتیاز از دست دادیم، الان هم مقابل سایپا این اتفاق افتاد. البته سایپا تیمی بسیار خوب، فیزیکی، قدرتی و سرعتی است ولی ما اگر در آن شرایط‌مان بودیم شاید نتیجه فرق می‌کرد. به هر حال فوتبال است و کاری هم نمی‌توانیم بکنیم.

  •    معمولا قبل از شروع بازی مربیان تیم‌های میزبان به سمت نیمکت تیم میهمان می‌روند تا خوشامدگویی داشته باشند اما در بازی با سایپا با وجود اینکه میزبان بودید در یک حرکت اخلاقی شما به سمت حسین فرکی و سایر نیمکت‌نشین‌های سایپا رفتید. علت خاصی داشت؟

احترام به پیشکسوت وظیفه ماست. درس اخلاق و معرفت می‌گوید طرف مقابل حتی اگر یک روز از شما بزرگ‌تر است باید رعایت پیشکسوتی را داشته باشید. آقای فرکی هم بازیکن تیم ملی بوده، هم مربی تیم ملی بوده و هم مربی اخلاق‌مداری است. وظیفه خودم می‌دانستم که به سمتش بروم. از آقای فرکی هم خواهش کردم و با هم به سمت آقای فغانی رفتیم و عکس یادگاری با افتخار داوری کشور گرفتیم. ایشان (علیرضا فغانی) افتخار و نماد ورزش فوتبال ماست.

  •    طی چند روز گذشته با حضور در بیمارستان ایرانمهر با منصور پورحیدری هم ملاقاتی داشتید. در این‌باره صحبت می‌کنید؟

ان‌شاء‌الله به همین ایام محرم و سوگواری، به بیمار کربلا امام سجاد(ع)، خدا همه مریض‌ها خصوصا آقای پورحیدری را که بالاخره پدر معنوی ماست و به گردن فوتبال و استقلال حق دارد شفای عاجل بدهد.

  •    خبری هم که در یکی دو روز گذشته منتشر شد، خداحافظی نصفه‌ونیمه محرم نویدکیا بود؛ بازیکنی که همواره با شما ارتباط نزدیکی داشت. در مورد خداحافظی این بازیکن چه نظری دارید؟

من با محرم یکی دوسال خوب را در سپاهان داشتم. محرم از بچه‌های خیلی خوب فوتبال کشور و نماد باشگاه سپاهان است. بالاخره یک روز این اتفاق باید می‌افتاد، چه خوب که در دوران اوج فوتبالش باشد. من مطمئنم باشگاه فرهنگی-ورزشی سپاهان و مردم خوب اصفهان قدردان محبت‌های محرم هستند و در آینده نزدیک فکر می‌کنم محرم یکی از مربیان خوب فوتبال شود.

  •    در مورد پیروزی ارزشمند تیم ملی مقابل کره‌جنوبی چه نظری دارید؟

تبریک می‌گویم. یک سه‌امتیاز خیلی خوب کسب شد. مقابل کره‌جنوبی هم خوب بازی کردیم و هم نتیجه خوبی گرفتیم.