خبر شیوع آنفلوآنزا در آذربایجان‌شرقی صحت ندارد
خبر شیوع آنفلوآنزا در آذربایجان‌شرقی صحت ندارد

علی تقی‌زادیه ظهر امروز در جلسه ستاد بحران آذربایجان‌شرقی از شرایط قابل قبول در زمینه درگیری بیماری آنفلوانزا در آذربایجان‌شرقی خبر داد. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه در زمینه تغییر شرایط جوی و سر شدن سال برنامه‌های مختلفی در این دانشگاه اجرا می‌شود، گفت: در زمینه تامین گرمایش لازم در بیمارستان‌های […]

یسیزعلی تقی‌زادیه ظهر امروز در جلسه ستاد بحران آذربایجان‌شرقی از شرایط قابل قبول در زمینه درگیری بیماری آنفلوانزا در آذربایجان‌شرقی خبر داد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه در زمینه تغییر شرایط جوی و سر شدن سال برنامه‌های مختلفی در این دانشگاه اجرا می‌شود، گفت: در زمینه تامین گرمایش لازم در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی اقدامات لازم انجام شده و در زمینه کارهای زیرساختی فعالیت موثر انجام می‌شود.

تقی‌زادیه افزود: برای مقابله با بحران‌های احتمالی در فصل سرما جلسات هماهنگی برگزار شده و اقدامات لازم از قبیل تامین داروهای لازم و نیز تامین تخت‌های بیمارستانی انجام شده و در این میان هماهنگی با بیمارستان‌ها نیز صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: در فصل شیوع آنفلوانزا قرار داریم و با توجه به غافلگیری سال گذشته امسال در آمادگی کامل قرار داریم و آنفلوانزا نیز در کنترل کامل قرار دارد و اطمینان شهروندان به مجموعه علوم پزشکی وجود دارد.

وی بیان کرد: آنفلوانزای فصلی در استان وجود دارد و در حال حاضر در فصل شیوع هستیم اما افزایش خاصی وجود ندارد و با این‌حال اطلاع‌رسانی انجام می‌شود که خوشبختانه شیوع بیش از اندازه وجود نداشته و تمام مراکز درمانی نیز موظف به پذیرش بیماران هستند.

واکسیناسیون کادر صورت گرفته و ماسک و واکسن نیز وجود دارد/ کورنا گزارش نشده است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: واکسیناسیون کادر نیز صورت گرفته و ماسک و واکسن نیز وجود دارد و خوشبختانه هیچ موردی از کورنا در استان در سال‌جاری گزارش نشده و زائرانی که از کربلا نیز بازگشته‌اند تحت کنترل بوده و نگرانی خاصی وجود ندارد.
وی اظهار کرد: در حال حاضر هیچ‌گونه مورد فوتی در مورد آنفلوانزا در استان وجود ندارد و با وجود مبتلا شدن تعدادی از افراد حساس به آنفلوانزا در استان مورد فوتی گزارش نشده است.
تقی‌زادیه اظهار کرد: افزایش مراجع خاص به اورژانس‌های بیمارستان‌های تبریز و استان وجود ندارد و روند عادی ادامه می‌یابد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به ازدحام مردم در ساعات اولیه بامداد مقابل مجتمع درمانی شیخ‌الرئیس تبریز گفت: در این زمینه ضعف اطلاع‌رسانی وجود دارد اما تلاش می‌کنیم در ظرف مدت یک هفته در این زمینه اقدامات لازم انجام شده و شاهد صف‌بندی بیماران و مردم مقابل بیمارستان شیخ‌الرئیس در ‌ساعات اولیه صبح نباشیم.

منبع:فارس