معابر ارومیه برای آغاز سالتحصیلی جدید ایمن سازی شد
معابر ارومیه برای آغاز سالتحصیلی جدید ایمن سازی شد

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از شهرداری ارومیه، سرویس ذاتی در این خصوص اظهارداشت: در مهر ماه و هم زمان با بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی، براساس پیش بینی ها و سوابق، بار ترافیکی و عبور و مرور وسائل نقلیه تقریبا ۳۰ درصد افزایش می یابد، لذا لازم […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از شهرداری ارومیه، سرویس ذاتی در این خصوص اظهارداشت: در مهر ماه و هم زمان با بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی، براساس پیش بینی ها و سوابق، بار ترافیکی و عبور و مرور وسائل نقلیه تقریبا ۳۰ درصد افزایش می یابد، لذا لازم است در این خصوص راهکارها و اقداماتی شایسته جهت ایمن سازی معابر و روان سازی ترافیک در سطح شهر اتخاذ شود.

وی اهم برنامه ها و اقدامات اجرایی برای اول مهرماه را شامل خط کشی محوری و عابرپیاده در محدوده مدارس، بازبینی و نصب تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی در اطراف مدارس ونوشتن علائم احتیاط، آهسته و مدرسه در معابر نزدیک به مدارس عنوان کرد و افزود: همچنین در حوزه حمل و نقل عمومی علاوه بر آماده باش ناوگان حمل و نقل عمومی، نظارت جدی بر عملکرد تاکسی و اتوبوس ها اعمال خواهد شد.

ذاتی ادامه داد: برای سرویس مدارس برچسب و کارت سرویس مدارس صادر می شود و  ایستگاههای اتوبوس سطح شهر بازسازی و رنگ آمیزی می شوند. و نیز اتوبوس ها به لحاظ فنی و ظاهری بازسازی و بهسازی می شوند و علاوه براین گشت های بازرسی ثابت و سیار برای نظارت بر خدمات دهی بهتر اتوبوس ها و تاکسی ها حضوری فعال خواهند داشت.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری ارومیه بااشاره به تجهیز و آماده سازی پایانه های مسافربری گفت: هماهنگی هایی با شرکت های مسافربری بین شهری جهت ارائه خدمات مطلوب تر صورت گرفته است.

ذاتی  از توقف عملیات عمرانی در سطح شهر تا ۱۵ مهرماه خبرداد و گفت:  هماهنگی با پلیس راهور ورود کامیون های باری به معابر اصلی سطح شهر در ایام فوق ممنوع  است و همچنین با همکاری پلیس راهور در مبادی ورودی شهر، جهت راهنمایی و تاکید بر رعایت قوانین و مقررات رانندگی بنرهایی نصب خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم توجه بیشترمردم به رعایت قوانین و مقررات رانندگی در این ایام گفت: از والدین خواهشمندیم که باتوجه به افزایش بار ترافیکی در این ایام حتی المقدور از خودرو شخصی استفاده نکنند و با سرویس مدارس دانش آموزان را به مدرسه ببرند و  قوانین و مقررات عبور و مرور را به فرزندان خود آموزش دهند تا از حوادث ناخوشایند پیشگیری شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری ارومیه  خاطر نشان کرد:  معاونت حمل و نقل و سازمانهای تابعه تمام تلاش خود را انجام می دهند تا در بحث ترافیک و حمل و نقل امنیت خاطر را برای شهروندان فراهم کنند.