۳۱ هزار نفر در جشنواره رضوی زنجان شرکت کردند
۳۱ هزار نفر در جشنواره رضوی زنجان شرکت کردند

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، امیرعلی نیک‌بخش شامگاه سه شنبه درمراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی افزود: ترویج فرهنگ کتابخوانی یکی از موضوعاتی است که باید مورد توجه همه باشد.  وی اظهار کرد: تعداد شرکت کنندگان در جشنواره رضوی سه درصد از جمعیت استان  زنجان است و طبق آمار در مسابقات […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، امیرعلی نیک‌بخش شامگاه سه شنبه درمراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی افزود: ترویج فرهنگ کتابخوانی یکی از موضوعاتی است که باید مورد توجه همه باشد. 

وی اظهار کرد: تعداد شرکت کنندگان در جشنواره رضوی سه درصد از جمعیت استان  زنجان است و طبق آمار در مسابقات مکتوب این دوره ۱۹۷ نفر در بخش خانوادگی و ۱۰ هزار و ۵۳۱ نفر در بخش فردی شرکت داشتند.

مدیر کل نهاد عمومی کتابخانه های استان زنجان گفت: تعداد شرکت کنندگان مسابقات کتابخوانی اینترنتی در بخش فردی ۶ هزار و ۶۰۰ نفر و در بخش خانوادگی نیز ۶۲۵ نفرو تعداد شرکت کنندگان در مسابقات نقاشی کودکان هم ۲ هزار و ۶۵۶ نفربودندو هزار و ۲۲۲ نفر نیز از ادارات شرکت کرده بودند. 

نیک بخش به اهداف برگزاری جشنواره اشاره کردو گفت: هدف از برگزاری این مسابقات و جشنواره رضوی ترویج فرهنگ رضوی که نتیجه آن ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است و در استان استقبال بسیار خوب بوده است. 

وی تاکید کرد: در مسابقات کتابخوانی رضوی استان که از فروردین‌ماه امسال آغاز شده در مجموع ۳۱ هزار نفر شرکت کرده بودند و  برگزیدگان کشوری این مسابقات از استان دو نفر و برگزیدگان استانی ۴۰ نفر هستند و ۳۶۰ نفر نیز همزمان با آغاز سال تحصیلی در داخل کتابخانه‌ها تجلیل می شوند. 

مدیر کل نهاد عمومی کتابخانه های استان زنجان ابراز کرد: در حال حاضر ۷.۵ درصد از جمعیت استان زنجان عضو کتابخانه‌ها هستندو نرم کشوری سه درصد است.

نیک بخش بر تعمیق و ترویج فرهنگ مطالعه  و کتاب‌خوانی در جامعه تأکید کرد و گفت: مطبوعات و رسانه‌ها نقش مهم و اساسی در زمینه توسعه فرهنگ مطالعه در جامعه دارند.

وی تصریح کرد: لذتی که در مطالعه کتاب برای انسان دارد مطالعه مطالب در فضای مجازی ندارد و باید فرهنگ مطالعه تقویت شود تا بحث نویسندگی در حوزه کتاب ارتقا پیدا کند.