تاکید رهبر انقلاب به جنبش علمی، برگرفته از دیدگاه امام صادق(ع) است
تاکید رهبر انقلاب به جنبش علمی، برگرفته از دیدگاه امام صادق(ع) است

حجت الاسلام محرمعلی شیرمحمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: زنده کردن مکتب تشیع با استفاده از فرصت پیش آمده در زمان امام صادق(ع)، تربیت بیش از ۴ هزار شاگرد در رشته های ریاضی، فیزیک، نجوم، دینی و شیمی نشانگر نگاه جامع ایشان به علم است.حجت الاسلام شیرمحمدی افزود: در عصر […]

حجت الاسلام محرمعلی شیرمحمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: زنده کردن مکتب تشیع با استفاده از فرصت پیش آمده در زمان امام صادق(ع)، تربیت بیش از ۴ هزار شاگرد در رشته های ریاضی، فیزیک، نجوم، دینی و شیمی نشانگر نگاه جامع ایشان به علم است.
حجت الاسلام شیرمحمدی افزود: در عصر حاضر پیروان این مکتب نیز مانند ولی فقیه زمان، نگاه خود به علم را تعمیق بخشیدند و امروز باید جوان ایرانی در تمام علوم انسانی و نظری با اتکا به پشتکاری که دارد، سرآمد باشد.
نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی زنجان تاکید کرد: تفکر مکتب شیعه بر دانش محوری استوار بوده و در بین سایر مذاهب اسلامی زنده ترین و پویاترین مذهب به شمار می آید، چرا که تحقیق و به روز بودن از محورهای اساسی آن است.
وی با تبیین شاخص های جامعه اسلامی، گفت: جوامع اسلامی به ویژه ملت های مسلمان باید با درک درست از شرایط جهان، اتحاد خود را حفظ کرده و به هیج عنوان حرکتی برخلاف اتحاد انجام ندهند.
حجت الاسلام شیرمحمدی تصریح کرد: خطر افتراق در جامعه اسلامی می تواند، باعث اختلاف در سایر جوامع اسلامی نیز شود، به همین خاطر باید به سمتی حرکت کرد که بر این اتحاد خدشه ای وارد نشود.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، امام صادق علیه السلام در سال ۱۴۸ قمری به دست نیروهای منصور دوانقی مسموم شد و بر اثر آن، به شهادت رسید. درباره تاریخ شهادت ایشان ۲ نقل است، برخی نیمه رجب و برخی دیگر ۲۵ شوال را تاریخ شهادت وی اعلام می کنند.
اما معروف و مشهور میان تاریخ نویسان و سیره‌نگاران شیعه، همان قول دوم یعنی ۲۵ شوال صحیح است.
۳۲۱۶/۶۰۸۵
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی