ضریب مکانیزاسیون زنجان به ۱٫۷۳ اسب بخار در هکتار رسید
ضریب مکانیزاسیون زنجان به ۱٫۷۳ اسب بخار در هکتار رسید

حسین جعفری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در دولت تدبیر و امید بخش مکانیزسیون حوزه کشاورزی این استان شاهد رشد قابل توجهی بود.وی یادآورشد: بیش از ۲ هزار و ۹۷۶ دستگاه تراکتور، ۹۰ دستگاه کمباین و پنج هزار و ۳۹۲ دستگاه انواع ادوات دنباله بند در چهار سال گذشته […]

حسین جعفری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در دولت تدبیر و امید بخش مکانیزسیون حوزه کشاورزی این استان شاهد رشد قابل توجهی بود.
وی یادآورشد: بیش از ۲ هزار و ۹۷۶ دستگاه تراکتور، ۹۰ دستگاه کمباین و پنج هزار و ۳۹۲ دستگاه انواع ادوات دنباله بند در چهار سال گذشته از محل خط اعتباری مکانیزاسیون در این استان تامین شده است.
جعفری اظهار کرد: در همین مدت استان زنجان موفق به کسب رتبه برتر مکانیزاسیون گندم دیم در کشور شد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: ماشین های نوین همچون بذرکار و دقیق کار برای نخستین بار در کشور، سامانه ضد سرما و ضد تگرگ و دستگاه گراویته بذر و بذرکارهای ریزدانه کار کلزا در همین دولت تدبیر و امید در این استان تامین و تهیه شده است.
وی تاکید کرد: بیش از یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال از سال ۱۳۹۲ تا سال ۱۳۹۵ در توسعه مکانیزاسیون استان سرمایه گذاری شده است.
جعفری خاطر نشان کرد: به هر میزان که ضریب مکانیزاسیون افزایش یابد به همان میزان بهره وری در تولید و زمان برداشت محصول افزایش پیدا می کند.
۳۰۰۱/۶۰۸۵
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی