مسلوب‌المنفعه کردن چاه‌های آب غیرمجاز آذربایجان غربی همچنان ادامه دارد
مسلوب‌المنفعه کردن چاه‌های آب غیرمجاز آذربایجان غربی همچنان ادامه دارد

کیومرث دانشجو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به مسلوب‌المنفعه کردن چاه‌های آب غیرمجاز در آذربایجان غربی، اظهار داشت: مسدود کردن چاه‌‌های فاقد مجوز در استان همچنان ادامه دارد. وی با بیان اینکه این اقدام در راستای کمک به بهبود وضعیت دریاچه ارومیه اجرایی می‌شود، ادامه داد: مسلوب‌المنفعه کردن چاه‌های آب […]

کیومرث دانشجو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به مسلوب‌المنفعه کردن چاه‌های آب غیرمجاز در آذربایجان غربی، اظهار داشت: مسدود کردن چاه‌‌های فاقد مجوز در استان همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه این اقدام در راستای کمک به بهبود وضعیت دریاچه ارومیه اجرایی می‌شود، ادامه داد: مسلوب‌المنفعه کردن چاه‌های آب فاقد مجوز یکی از اقدامات موثر در زمینه کاهش بی‌رویه آب است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان غربی با بیان اینکه این روند همچنان ادامه داشته و چاه‌های آب فاقد مجوز نیز در استان شناسایی شده‌اند، اذعان داشت: آن دسته از چاه‌های آب که دارای مجوز هستند، دارای کنتور خواهند شد.

این مسؤول با بیان اینکه این اقدام به کمک شرکت توزیع نیروی برق استان آذربایجان غربی اجرایی می‌شود، تصریح کرد: در صورت نصب کنتور هوشمند، میزان مصرف آب بخش کشاورزی نیز به صورت دقیق مشخص خواهد شد.

دانشجو با اشاره به اقدامات اجرایی طی یک ماه گذشته در این خصوص، اظهار داشت: یک ماه گذشته بیش از ۱۴۰ حلقه چاه فاقد مجوز در شهرهای مختلف دریاچه ارومیه مسلوب‌المنفعه شده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان غربی کمک به احیای دریاچه ارومیه را خواستار شد و گفت: برای اینکه بتوانیم وضعیت دریاچه ارومیه را بهبود بخشیم، نیازمند کمک مردم نیز هستیم که در این میان کشاورزان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.

این مسؤول یادآور شد: باید بتوانیم میزان مصرف آب بخش کشاورزی را ۴۰ درصد کاهش دهیم تا در این خصوص به اهداف تعیین شده دست بیابیم.