افزایش سرانه مصرف آبزیان در اردبیل
افزایش سرانه مصرف آبزیان در اردبیل

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری فارس از اردبیل میرآرمان واعظی صبح امروز در اولین جشنواره طبخ آبزیان و غذاهای دریایی استان اردبیل که در سالن ورزشی امام خمینی با شرکت علاقمندان به غذاهای دریایی برگزار شد، اظهار کرد: در سال‌های گذشته تولیدات آبزیان ما کم و  در حدود […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری فارس از اردبیل میرآرمان واعظی صبح امروز در اولین جشنواره طبخ آبزیان و غذاهای دریایی استان اردبیل که در سالن ورزشی امام خمینی با شرکت علاقمندان به غذاهای دریایی برگزار شد، اظهار کرد: در سال‌های گذشته تولیدات آبزیان ما کم و  در حدود ۷۰۰ تن بود و علاوه بر این مشکل با کمبود بازار مصرف در استان روبه‌رو بودیم ولی با انجام اقدامات فرهنگی و تبلیغاتی اقدام به بالا بردن بازار مصرف کردیم.

وی افزود: متوسط سرانه مصرف آبزیان در کشور پایین‌تر از حد جهانی است ولی در بین استان‌های  غیرساحلی کشور مصرف آبزیان در استان جزو استان‌های برتر کشور قرار گرفت.

مدیرکل شیلات استان اردبیل یادآور شد: با توجه به ظرفیت استان اردبیل در تولید و پرورش آبزیان و استفاده از ظرفیتت بالای تولید آبزیان با سیاست‌گذاری مناسب به اهداف خود در پرورش آبزیان دست پیدا خواهیم کرد.

واعظی بیان کرد: وضعیت پرورش ماهیان گرمابی در شمال و جنوب استان مناسب بوده و کیفیت ماهیان اردبیل در حد مطلوبی قرار دارد و به استان‌های همجوار نیز صادر می‌شود.

وی گفت: هدف از برگزاری این جشنواره آشنایی با تنوع طبخ آبزیان و استفاده از این غذا در سفره‌های مردم است و امیدواریم مصرف سرانه استان افزایش پیدا کند.