ذخیره آب سد علویان مراغه ۱۲ درصد افزایش یافت
ذخیره آب سد علویان مراغه ۱۲ درصد افزایش یافت

عبدالله فرمانی، روز پنج شنبه درگفت وگو با خبرنگارایرنا افزود: ازابتدای مهر سال جاری تا کنون میزان بارش در مراغه به ۱۱۸ میلی متر رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گدشته که ۱۵۲ میلی متر گزارش شده بود، حدود ۲۲ درصد کاهش یافته است. وی، با اشاره به پدیده ال نینو در برخی نقاط […]

عبدالله فرمانی، روز پنج شنبه درگفت وگو با خبرنگارایرنا افزود: ازابتدای مهر سال جاری تا کنون میزان بارش در مراغه به ۱۱۸ میلی متر رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گدشته که ۱۵۲ میلی متر گزارش شده بود، حدود ۲۲ درصد کاهش یافته است.
وی، با اشاره به پدیده ال نینو در برخی نقاط کشور، یادآور شد: تا کنون هیچ کدام از بارش های این شهرستان مربوط به این پدیده بارشی طغیانی نبوده بلکه تمامی بارش های جوی به صورت تدریجی اتفاق افتاده است.
مدیرامور منابع آب مراغه از افزایش ۱۲ درصدی حجم ذخیره آب سد علویان این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و اظهارکرد: هم اکنون ذخیره این سد ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار متر مکعب شده که این میزان در سال گذشته ۱۰ میلیون و ۴۰۰ متر مکعب بود.
فرمانی، با اشاره به اینکه هم اکنون در بیستمین سال بهره برداری از سد علویان قرار داریم، ادامه داد: میانگین بلند مدت ذخیره آب این سد ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزارمتر مکعب بوده و با توجه به میزان ذخیره سال جاری این سد، این میزان نسبت به بلند مدت، ۱۴ درصد کاهش یافته است.
وی، میزان آب استحصال شده در دو ماه اول سال زراعی از این سد را شش میلیون و ۳۵۰ میلیون متر مکعب عنوان کرد وگفت: این میزان نیز در سال گذشته شش میلیون و ۴۲۰ هزارمتر مکعب و در مدت متوسط بهره برداری، پنج میلیون و ۷۲۰ هزار متر مکعب است.
فرمانی افزود: هدف از احداث سد علویان تامین آب شرب شهر بوده که در سال زراعی جاری حدود دومیلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب از آب مورد نیاز شهر تامین شده که این میزان در سال گذشته حدود یک میلیون ۷۴۰ هزار مترمکعب بود.
وی اظهارداشت: حدود ۸۰۰ هزارمتر مکعب از آب این سد نیز برای تامین آب مصرفی صنایع و واحدهای تولیدی کاوه سودا، کاغذ سازی و آسافلوت مصرف شده که درسال گذشته میزان آب مصرفی صنایع این شهرستان ۸۵۰ هزار متر مکعب گزارش شده است.