اویاقلیق: آخرین آمار منتشر شده از سوی سازمان هواپیمایی چین حاکی است که این کشور در دو دهه آینده برای خطوط هوایی داخلی و بین المللی خود دستکم به ۱۰۰ هزار خلبان و تکنسین هواپیما نیاز خواهد داشت. به گزارش ایرنا، تازه ترین بررسی ها نشان می دهد که چین بزرگترین و سریعترین بازار رو […]

اویاقلیق: آخرین آمار منتشر شده از سوی سازمان هواپیمایی چین حاکی است که این کشور در دو دهه آینده برای خطوط هوایی داخلی و بین المللی خود دستکم به ۱۰۰ هزار خلبان و تکنسین هواپیما نیاز خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، تازه ترین بررسی ها نشان می دهد که چین بزرگترین و سریعترین بازار رو به رشد خطوط هوایی و هواپیمایی در جهان است و این کشور برای توسعه آن برنامه های بلندمدتی را در دست اجرا دارد.

گزارش های منتشره شده از سوی شرکت هواپیمایی «بویینگ» و تارنمای چینی «یی سی ان» چین حکایت از آن دارد که منطقه آسیا و اقیانوس آرام در سال های آینده یکی از بیشترین تقاضاها را برای خلبان و متخصصان هواپیمایی خواهد داشت.

شرکت بویینگ پیش بینی کرده است که دستکم ۴۰ درصد از نیاز جهانی به خلبان و تکنسین هواپیما در دو دهه آینده متعلق به این منطقه خواهد بود که سهم کشور چین در این بین ۱۰۶ هزار نفر برآورد شده است.

بخش خدمات پروازی بویینگ هم اعلام کرده است تا سال ۲۰۳۴ میلادی منطقه آسیا و اقیانوس آرام به ۲۲۶ هزار خلبان و ۲۳۸ هزار تکنسین هواپیما نیاز خواهد داشت.

افزون بر این تا آن زمان آسیا و اقیانوس آرام باید به ۱۴ هزار و ۳۳۰ دستگاه هواپیمای جدید دست پیدا کند که ارزش آن بالغ بر دو هزار و ۲۰۰ میلیارد دلار است.

به این ترتیب در بررسی صورت گرفته، چین با توجه به شمار فزاینده گردشگران و مسافران خطوط هوایی و باز شدن خطوط پروازی به کشورهای مختلف جهان بیشترین نیاز را به خلبان و هواپیمای جدید خواهد داشت.