دلواپسان تودیع و معارفه شهردار اردبیل چه کسانی هستند
دلواپسان تودیع و معارفه شهردار اردبیل چه کسانی هستند

این دلواپسی در حالی از طرف عده‌ای از اعضای شورای شهر در مخالفتی جدی با صدیف بدری شهردار سابق اردبیل در ارائه کارنامه چهار ساله خود دنبال می‌شود که بیان واقعیت‌ها و کارنامه درخشان این شهردار ارزشی و توانمند، گویی به مذاق عده‌ای خوش نیامده و به بهانه‌های مختلف مانع از برگزاری مراسم معارفه و […]

۸۶۳_۳۰۰_۳۰۰این دلواپسی در حالی از طرف عده‌ای از اعضای شورای شهر در مخالفتی جدی با صدیف بدری شهردار سابق اردبیل در ارائه کارنامه چهار ساله خود دنبال می‌شود که بیان واقعیت‌ها و کارنامه درخشان این شهردار ارزشی و توانمند، گویی به مذاق عده‌ای خوش نیامده و به بهانه‌های مختلف مانع از برگزاری مراسم معارفه و تودیع رسمی شهردار سابق اردبیل می‌شوند.

در این بین صدیف بدری شهردار سابق اردبیل پرده از بسیاری از واقعیت‌‌ها برداشت و در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل می‌گوید: در پی بروز بحث‌ها، اتفاقات و برخوردهای رخ داده در چند ماهه اخیر پس از استعفا در سمت شهرداری اردبیل و اعلام آمادگی برای خدمت‌رسانی به مردم در سنگر دیگر شایسته می‌بینم که برای آگاهی مردم و تنویر افکار مردم مطالبی را مطرح کنم.

وی می‌افزاید:‌ بنده با تحمل مشقات فراوان از منطقه‌ای محروم برای ادامه تحصیل علم راهی دانشگاه شده و بعد از فراغت از تحصیل مشکلات و مصائب خدمت‌رسانی به همشهریان و هم‌استانی‌های خود را بر زندگی آرام و لذت بهره‌مندی از رفاه زندگی در سایر شهرها ترجیح داده و با حضور در زادگاه خود تلاش در مسیر ادای دین خود را به این مردم به انجام رساندم.

شهردار سابق اردبیل ادامه می‌دهد: ‌در طول خدمتم در استان اردبیل در حوزه‌های مختلف از نوسازی مدارس و تلاش برای بهبود وضعیت اماکن اداری و آموزشی و بهبود وضعیت سرانه آموزشی تا سازمان مسکن و شهرسازی سابق و راه و شهرسازی کنونی تلاشی در مسیر بهبود وضعیت شهر و شهرنشینی و ساختمان‌های اداری و دولتی در شهرهای استان گرفته تا لحظه‌ای که به عنوان شهردار اردبیل در شهرداری حضور داشتم، هیچگاه از مسیر خدمتگزاری صادقانه به اهالی در حد توان و وسع خودم فروگذار نکردم.

بدری تصریح می‌کند:‌ حضور در بلدیه اردبیل شهری با آوازه جهانی، پایتخت صفویه و مرکز عالم تشیع مسئولیتی بس عظیم و خطیر بود که تلاشی مضاعف و حضور مستمر در تمامی عرصه‌های عمرانی، اجتماعی و فرهنگی طلب می‌کرد تا بیش از پیش و با تلاشی صدچندان و با همراهی و همدلی همکاران شهرداری به زیباسازی شهر اهتمام کنیم.

وی ادامه می‌دهد: در طول این چهار سال حضور در شهرداری اردبیل همواره از حمایت‌های اهالی این شهر، رهنمودهای نخبگان، بزرگان و معتمدان شهر و دلگرمی اعضای شورای شهر همچون چراغی روشنگر در مسیر حرکتی درست استفاده کرده و در رسیدن به هدفمان که خدمت‌رسانی بهینه در عرصه خدمات شهری بود بهره‌مند بودم.

شهردار سابق اردبیل یادآور می‌شود:‌ متأسفانه با وجود سپری شدن دو ماه از استعفای بنده از شهرداری و تلاش در جهت حضور در عرصه دیگر از خدمات به مردم این استان شاهدیم همان شهردار موفق و بهره‌مند از حمایت‌های مسئولان و اعضای شورای اسلامی شهر به کدامین دلیل و علت و عبور از کدامین خط قرمز به عنوان فردی سودجو و معامله‌گر معرفی می‌شوم!

بدری عنوان می‌کند: با وجود مشاهده حمایت‌ها و محبت‌های مردم حتی عده‌ای پا را فراتر از این گذاشته و حملات خود را شدید‌تر کرده‌اند و وقاحت عمل را به حدی رسانده‌اند که از دعوت بنده و برگزاری مراسم تودیع خودم و ارائه کارنامه چهارساله حضور در شهرداری اردبیل جلوگیری می‌کنند!

وی می‌گوید:‌ با توجه به اینکه هرگز در این چند سال فعالیت و خدمتگزاری به مردم له یا علیه فرد یا گروهی موضع‌گیری نکرده‌ام، متأسفانه محکوم به وابسته بودن به جناحی خاص شده‌ام که دلیل این همه کم لطفی را از سوی عده‌ای خاص و معلوم‌الحال بیشتر به دلیل محبت و عنایتی می‌دانم که از سوی اهالی استان به این جانب شده است.

بد استقبال و بد بدرقه؟!

اما جمله معروفی که می‌گوید ایرانی‌ها خوش استقبال و بد بدرقه هستند، لغو جلسه معارفه شهردار جدید اردبیل نشان دادن که علاوه بر بد بدرقگی می‌توان بد استقبال هم بود.

این بد استقبال شدن و شکست عرف خوش استقبالی تنها به این خاطر اتفاق افتاده است، که سنت قدیمی‌تر بد بدرقه بودن به نحو احسن پاس داشته شود به این معنا که لازم بوده است با بدرقه‌ای بد شهردار قبلی شهر اردبیل که سابقه چهار سال خدمت به عنوان شهردار را یدک می‌کشد رهسپار شوند تا شرایط خوش استقبالی برای شهردار جدید فراهم شود اما این امر به دلایلی قابلیت اجرایی نداشته است، چراکه لازم بود تا در جلسه معارفه شهردار جدید از شهردار قبلی به خاطر زحمات چهار ساله قدردانی شده و وی نیز فرصت کوتاهی را برای ارائه خدمات انجام شده در چهار سال گذشته داشته باشد.

اما همین تشکر و ارائه گزارش می‌توانست عرف قدیمی بد بدرقه بودن را نقض کند از همین رو جمعی از اصحاب صاحب نفوذ که منافع شخصی و حزبی خود را برتر از خدمت به خلق می‌دانند قرار گرفتن تریبون چند دقیقه‌ای در اختیار شهردار قبلی را برنتابیدند و آن را به زیان رأی‌های خود در انتخابات پیش‌رو تحلیل کردند.

همین امر سبب شد تا استقبال از شهردار جدید نیز از خوش بودن به سمتی دیگر تغییر مسیر دهد و در هر صورت این جلسه معارفه برگزار نشد و تنها به برگزاری جلسه معارفه داخلی در شهرداری قناعت شد.

حال این سئوال مطرح است که در تریبون ۵ دقیقه‌ای شهردار سابق قرار بود چه سخنانی مطرح و چه خدماتی بیان شود و کدام تخریب‌ها خنثی‌ می‌شد که به قیمت آن کل جلسه لغو شد.

* هنوز تصمیمی برای برگزاری مراسم معارفه رسمی نگرفته‌ایم

اما رئیس شورای شهر اردبیل در حالی دو هفته پیش اعلام کرد که به بهانه لغو سفر معاون اول رئیس جمهور در آن مقطع آیین معارفه لغو شده و قرار است ظرف یک هفته این مراسم برگزار شود که با گذشت دو هفته هنوز خبری از این مراسم نیست.

زکی‌الله خوشبخت به صورت تلویحی به مخالفت عده‌ای از اعضای شورای شهر با سخنرانی کردن شهردار سابق اردبیل اشاره کرد و می‌گوید که دلیل آن را ما هم نمی‌دانیم.

وی می‌افزاید: ما نیز به تبع این تصمیم‌گیری از شهردار سابق اردبیل خواستیم تا در مراسم معارفه سخنرانی و ارائه گزارش نکند که این امر نیز به مذاق بدری خوش نیامده است.

اما دلواپسان مراسم تودیع و معارفه شهردار اردبیل و آنهایی که شمشیر را از رو برای بدری بسته‌اند، دنبال کدام هدف خود هستند تا به هر شکل ممکن اجازه ندهند شهردار سابق اردبیل کارنامه چهار ساله خود را ارائه کرده و حتی آن را به صورت مکتوب و در قالب ویژه‌نامه تهیه شده بین شرکت‌کنندگان توزیع کند.

در این بیان به نظر می‌رسد دیگر قرار نیست معارفه رسمی برای شهردار جدید و تودیع برای شهردار سابق برگزار شود و با همان معارفه داخلی عده‌ای سعی کردند تا سر و ته این ماجرا را هم بیاورند تا به سادگی از کنار این قضیه گذشته شود.