زنجان ۱٫۸ درصد پروانه های احداث صادره شهرداری های کشور را صادر کرد
زنجان ۱٫۸ درصد پروانه های احداث صادره شهرداری های کشور را صادر کرد

حسین امیدمقدم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: باتوجه به اینکه امکان آمارگیری سالانه از واحدهای مسکونی و ساختمانهای نوساز کشور وجود ندارد و دستیابی به برخی اطلاعات مربوط به آنها فقط هر ۱۰ سال یکبار، با استفاده از اطلاعات سرشماری نفوس و مسکن امکان پذیر است، اطلاعات پروانه های ساختمانی […]

حسین امیدمقدم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: باتوجه به اینکه امکان آمارگیری سالانه از واحدهای مسکونی و ساختمانهای نوساز کشور وجود ندارد و دستیابی به برخی اطلاعات مربوط به آنها فقط هر ۱۰ سال یکبار، با استفاده از اطلاعات سرشماری نفوس و مسکن امکان پذیر است، اطلاعات پروانه های ساختمانی که توسط شهرداری های کشور صادر می شوند، منبع مناسب و قابل اعتمادی است که با استناد به آن می توان برآوردی از ساخت و سازهای جدید در هر سال ارایه کرد.
وی یادآورشد: براساس تقسیمات کشوری، تعداد شهرهای استان زنجان در سال ۱۳۹۵ معادل ۲۱ شهر بوده است.
امیدمقدم اظهار کرد: در سال ۱۳۹۵ تعداد پروانه احداث ساختمان صادره توسط شهرداری های این استان ۲ هزار و ۱۴۳ پروانه بوده است.
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: بررسی روند صدور پروانه های احداث ساختمان در این استان در دوره چهار ساله ۹۲-۹۵ نشان می دهد که بیشترین پروانه احداث ساختمان در سال ۱۳۹۲ صادر شده است و در سالهای ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ صدور پروانه های احداث ساختمان با روند کاهشی همراه بوده است.
وی خاطرنشان کرد: همین بررسی نشان می دهد تعداد پروانه احداث ساختمان در استان در سال ۱۳۹۵ نسبت به سال ۱۳۹۴ رشد داشته است و بر همین اساس در سال ۱۳۹۵ تعداد پروانه های احداث ساختمان صادره نسبت به سال ۱۳۹۴ معادل ۳۵٫۵درصد افزایش یافته است.
امیدمقدم ادامه داد: برهمین مبنا سهم استان زنجان از تعداد پروانه های ساختمان صادره توسط شهرداری های کشور از ۱٫۲ درصد در سال ۹۲ به ۱٫۸ درصد در سال ۹۵ رسیده است.
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: تعداد پروانه های احداث ساختمانی صادر شده توسط شهرداری های کشور در سال ۱۳۹۵ معادل ۱۱۸ هزار و ۳۹۰ پروانه اعلام شده است.
پروانه ساختمانی سندی است که شهرداری ها یا سایر مراجع صدور پروانه برای ساخت بنا صادر می کنند و در اختیار مالک قرار می دهند.
۳۰۰۱/۶۰۸۵
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشار: رویا رفیعی