زنجان از استان های پیشرو در زمینه توجه به احزاب است
زنجان از استان های پیشرو در زمینه توجه به احزاب است

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، بهروز مهدوی شامگاه جمعه در کنگره استانی حزب کارگزاران سازندگی زنجان با بیان اینکه به استناد اصل ۲۶ قانون اساسی، آزادی تاسیس و فعالیت احزاب به عنوان یک حق برای مردم است، ابراز امیدواری کرد مردم از این حق با توجه به بسترهای فراهم آمده، بیش […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، بهروز مهدوی شامگاه جمعه در کنگره استانی حزب کارگزاران سازندگی زنجان با بیان اینکه به استناد اصل ۲۶ قانون اساسی، آزادی تاسیس و فعالیت احزاب به عنوان یک حق برای مردم است، ابراز امیدواری کرد مردم از این حق با توجه به بسترهای فراهم آمده، بیش از پیش بهره ببرند.
وی افزود: هم اکنون ۳۸ حزب و تشکل در استان زنجان فعال هستند.
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران نیز در این کنگره در سخنانی به رابطه قدرت و علم اشاره کرد و گفت: سیاست در جامعه امروز به عنوان یک علم باید مورد توجه باشد.
سید افضل موسوی به لزوم توجه به تجربه کشورهای دموکراتیک و بهره برداری از آن برای توسعه سیاسی کشور اشاره کرد و افزود: توسعه سیاسی کشورهای دنیا مدیون و مرهون احزاب قوی سیاسی و تشکل های مدنی است.
موسوی خاطرنشان کرد: احزاب علاوه بر ایفای نقش واسطه گری بین مردم و حاکمان، در درون خود یک ساز و کاری دارند که منجر به گزینش و فیلتر نخبگان سیاسی شده و این فرآیند موجب بهبود اداره امور سیاسی خواهد شد.
توکل غنی لو، قائم مقام ستاد دکتر روحانی در انتخابات ریاست جمهوری در زنجان نیز در این جلسه با تاکید بر چرخش نخبگان در نظام های سیاسی توسعه یافته به تشریح نقش کارساز حزب در این روند اشاره کرد و گفت: ذهنیت منفی شکل گرفته در مورد احزاب در کشور ناشی از عوامل تاریخی است.
وی تصریح کرد: با شناسنامه دار شدن فعالیت های سیاسی از طریق تحزب و متعهد شدن قدرت ناشی از فعالیت های حزبی و پاسخگویی عناصر قدرت در برابر احزاب، این رویکرد منفی نسبت به تحزب قابل اصلاح است.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا در این کنگره استانی ، حاجعلی خلیلی، فریدون خادم، علی رجایی، سید ناصر شریفی فر، بلال عباسی، فخرالدین رستمی، محمد روحانی، توحید سلیمی، محمود محمودی، مهدی قلعه ای منفرد، عیسی پیری وعلی تقی لو به عنوان اعضای شورای استان حزب کارگزاران سازندگی در زنجان انتخاب شدند.
۷۳۱۲/۸۰۶۸
خبرنگار: حسن اکبری*** انتشار : اسماعیل جهانبخش