۲۰ گروه گردشگری غیرمجاز در اردبیل شناسایی شد
۲۰ گروه گردشگری غیرمجاز در اردبیل شناسایی شد

قادر تقی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: این گروه‌ها در فضای مجازی و حقیقی اقدام به جذب مشتری و اخذ پول از مردم کرده و برنامه‌های طبیعت‌گردی برگزار می‌کنند. وی افزود: بر اساس تبصره ۲ ماده ۷ قانون توسعه ایران‌گردی فعالیت هر توری می‌بایست بر اساس مجوز اخذ شده از سازمان میراث […]

قادر تقی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: این گروه‌ها در فضای مجازی و حقیقی اقدام به جذب مشتری و اخذ پول از مردم کرده و برنامه‌های طبیعت‌گردی برگزار می‌کنند.

وی افزود: بر اساس تبصره ۲ ماده ۷ قانون توسعه ایران‌گردی فعالیت هر توری می‌بایست بر اساس مجوز اخذ شده از سازمان میراث فرهنگی باشد و در غیر این صورت چنین توری فعالیت غیرقانونی و غیرمجاز دارد.

معاون گردشگری میراث فرهنگی استان متذکر شد: اسناد فعالیت تمامی تورهای غیرمجاز در فضای مجازی جمع آوری شده و تحویل پلیس فتا خواهد شد تا نسبت به برخورد شدید و جدی اقدام شود.

تقی زاده تأکید کرد: این اقدام در پی اخذ مصوبه کمیسیون ارتقا امنیت گردشگران صورت گرفته و به تمامی آژانس‌های سطح استان نیز اخطار داده شده تا نسبت به رعایت قوانین اقدام کنند.

وی با بیان اینکه برخی افراد با تشکیل گروه‌های مختلف طبیعت‌گردی اقدام به برگزاری برنامه می‌کنند، اضافه کرد: با هر فعالیت فاقد مجوز قویاً برخورد خواهیم کرد.