ساختمان درمانی موقوفه در زنجان افتتاح شد
ساختمان درمانی موقوفه در زنجان افتتاح شد

حجت‌الاسلام جعفر جنتی شامگاه جمعه در حاشیه افتتاح ساختمان درمانی موقوفه محمدحسین هوشمند به خبرنگار مهر گفت:  این ساختمانی در زمینی به مساحت ۲۰۸ مترمربع و زیربنای هزار و ۱۵۰ متر و چهار طبقه احداث‌شده است.  وی اظهار کرد: برای احداث و ساخت این ساختمان بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شده […]

حجت‌الاسلام جعفر جنتی شامگاه جمعه در حاشیه افتتاح ساختمان درمانی موقوفه محمدحسین هوشمند به خبرنگار مهر گفت:  این ساختمانی در زمینی به مساحت ۲۰۸ مترمربع و زیربنای هزار و ۱۵۰ متر و چهار طبقه احداث‌شده است. 

وی اظهار کرد: برای احداث و ساخت این ساختمان بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شده و زمین آن سال ۸۷ وقف‌شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت:  وقف یک سنت حسنه است و باید جایگاه واقعی وقف در جامعه تقویت شود. ترویج فرهنگ وقف در جامعه ضروری است و اداره کل اوقاف در چهار حوزه کاری موقوفات، شناسایی، احیاء، افزایش بهره‌وری و اجرای نیات واقفان فعالیت می‌کند.

جنتی گفت: رسانه‌ها نسبت به ترویج فرهنگ وقف در جامعه تلاش کنند، حفظ و نگهداری از موقوفات به‌عنوان یک اصل مهم باید مورد توجه همه آحاد جامعه قرار گیرد و فرهنگ وقف به‌عنوان یک اصل مهم تقویت شود.

وی ابراز کرد: باید رسانه‌ها فرهنگ وقف را در جامعه ترویج بدهند و این وقف‌ها به سمت وقف‌های قرآنی و اشتغال باشد چراکه وقف در حوزه قرآنی بسیار کم است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان بر ترویج فرهنگ وقف در جامعه تأکید کرد و گفت: تحقق این امر نیازمند برنامه‌ریزی است. 

جنتی یادآور شد: طی هشت ماه سال جاری هفت مورد وقف در استان زنجان انجام‌گرفته است که بیشتر این وقف‌ها در حوزه  توسعه امامزادگان، تعزیه امام  حسین (ع) و توسعه فعالیت‌های قرآنی بوده است.