پرداخت ۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون بخش کشاورزی در کشور
پرداخت ۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون بخش کشاورزی در کشور

محمدعلی طهماسبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه ۲۰ هزار میلیارد ریال از این تسهیلات به بخش کشت گلخانه ای اختصاص دارد، افزود: از کل تسهیلات اعطایی، ۶ هزار میلیارد ریال خط اعتباری با مدیریت بانک کشاورزی برای صادر کنندگان سیب، کشمش، زعفران، پسته و خرما پرداخت شده […]

محمدعلی طهماسبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه ۲۰ هزار میلیارد ریال از این تسهیلات به بخش کشت گلخانه ای اختصاص دارد، افزود: از کل تسهیلات اعطایی، ۶ هزار میلیارد ریال خط اعتباری با مدیریت بانک کشاورزی برای صادر کنندگان سیب، کشمش، زعفران، پسته و خرما پرداخت شده است.
وی از آمادگی وزارت جهاد کشاورزی برای پرداخت تسهیلات ۱۵ درصدی به بخش سورت و فرآوری محصولات کشاورزی خبر داد و اضافه کرد: در این زمینه ماشین آلات با برندهای خوب داخلی و خارجی در کشور موجود است.
وی با بیان اینکه عمده سیب کشور در آذربایجان غربی و ارومیه تولید می شود، اظهار کرد: دارایی های تشکیل شده در این شهرستان از جمله دارایی های غیر زیستی مثل زمین و ماشین آلات و دارایی های زیستی نظیر نیروی انسانی و باغ ها مواردی است که می توان از آنها برای تولید بهینه بهره برد.
معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در حال حاضر خام فروشی محصولات باغی از جمله سیب از مشکلات اساسی این بخش به شمار می رود و باید به سمت بسته بندی مناسب و فروش از این طریق حرکت کرد.
طهماسبی گفت: ظرفیت های سرمایه گذاری بسیاری در آذربایجان غربی در زمینه راه اندازی صنایع تبدیلی سیب درختی وجود دارد که صنایع قند سیب، چای سیب و دهها صنعت دیگر از جمله آنهاست.
وی بیان کرد: در این زمینه تسهیلات لازم بدون سقف پرداختی در اختیار متقاضیان، فعالان اقتصادی و کار آفرینان تسهیلات ارزی و ریالی قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: کاهش موانع صادرات در مسیر محصولات کشاورزی از مهمترین اهداف و برنامه های وزارت جهاد کشاورزی است و در این خصوص از صادرات بسته بندی شده و فرآوری شده سیب، حمایت های لازم صورت می گیرد.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا آذربایجان غربی هم اکنون صاحب میز کشوری سیب است و با تولید ۳۰ درصد از سیب کشور به میزان یک میلیون و ۲۰۰ میلیون تن در سال رتبه اول کشور را داراست.
۷۱۲۵/۲۰۹۳ **خبرنگار : طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی